31 januari 2012

Livet är en fest

Än så länge hållerj ag mej till schemat för veckan! Igår kom Sandra förbi innan jobbet så tog vi ut pengar* och gick på bolaget. Så nu är vi redo för helgen!
 När hon slutat jobbet kom hon till oss istället för att åka de fyra milen hem och sov över. Vi spenderade kvällen med att se Jägarna 2. Den var helt över mina förväntningar. Den var ju grym ju! Den ska jag lätt se minst 10 gånger till innan året är slut. Ett helt annat stuk än första Jägarna, men inte gör det nåt trots att det är en av mina favoriter, helt enkelt skitbra! Insåg också att vårat högtalarsystem funkar liiite för bra, haha, flög upp i taket flera gånger. Var ju som att sitta på bio ;)

Idag stod det ju "vila" på schemat. Släpade mej upp vid 8 för att äta mankost (haha) med syster innan hon åkte till jobbet och sen raka vägen ner under Hello Kitty-täcket igen och drog igång seriemördardokumentärerna jag lånat av Josefin. Härlig start på dagen :)

Imorgon får man göra sej fin och gå ut med syster Sandra och kusin Elin och ta en öl eller två. Det blir niiice! Provade igår att blanda pommac med vitt vin. Det smakade nästan som Asti, vilken lycka! Haha. Det dög i väntan på Astiflaskan som Jonas har i kylen.


*Då jag vet att min Guinness läser detta, och kanske inte riktigt förstår varför vi hade "ta ut pengar" på schemat då vi inte ska ha dom förrän till helgen så kan jag säga som så att då det är Vintermarknad här brukar kön till bankomaten vara väldigt lång, och rätt vad det är så är den ur funktion, så lika bra att göra det i god tid..det finns ju bara en bankomat här!

Får väl ta och bjussa på en bild från när Cecce och Josefin var och hälsade på min lilla bebis ;)

3 kommentarer:

REGNSJUK. sa...

Jag dör! En stackars liten bankomat... Tur att ni var så strategiska. :)

<3

Anonym sa...

Jag planerar att ta ut pengar och gå på bolaget redan här i Luleå. Allt för att undvika kö och tomma hyllplan i Jokkmokk ;)

Josse

Isabell sa...

När jag var liten minns jag att det fanns två uttagsautomater, minuten och bankomaten, men så försvann banken som hade bankomaten och så var dte bara en kvar vid swedbank. Handelsbanken borde ju slå upp en automat tycker jag. Roligt när automaten säger "Ur funktion. Försök vid en annan automat", den hade lika gärna kunnat ge en fingret ;) haha