11 januari 2012

Nytt år



Oj, ännu ett halvår har gått sen jag skrev här. Kanske dags, även om ingen läser det ;) Har väl hänt ganska mycket sen sist.


*Kusin Sara har fått sin lilla pojke, Axel, och han är väldigt söt och kan krypa, säga mamma o pappa och det är nog bara en tidsfråga innan han börjar stapla fram med små steg...7 månader gammal.


*Jag har blivit med ponny! Äger halva lilla Brave Heart. En minishettis som ska köras in o ridas in (inte av mej då, haha) till sommaren. Mycket söt liten brunte, även om det inte är jag som gör det mesta jobbet.



*Tråkigt slut på 2011. Alla på fabriken blev uppsagda och jag gjorde min sista dag där 15e december. Känns rent ut sagt förjävligt! Tyckte om att jobba där. Dessutom fick man så mycket uppskattning för sitt hårda arbete, och arbetskamrater som jag saknar dagligen. Visst dom finns ju ännu, men känns jättetrist att inte träffa dom varje dag och kunna skoja runt i våran fina fabrik.


Men livet går väl vidare. Frågan är bara vad tusan man ska göra nu? Känner mej inte riktigt redo för ett nytt, annat jobb nu. Kan jämföra känslan med att man just avslutat ett förhållande med nån man älskar och nån hänger över axeln och säger "du måste skaffa en ny karl..nu nu nu!"...man är helt enkelt inte redo. Jag måste få komma in i verkligheten innan jag tar klivet ut i jobbsökandet. Det är bara att hoppas att a-kassan inte tjorvar...för då kan det gå illa ;)


Funderar på om man skulle ta och måla lite tavlor igen. Var länge sen sist. Kanske skriva nån ny låt... eller så gör jag som jag brukar; lägger mej på golvet raklång på rygg nedanför stereon med hörlurar och KISS på högsta volym. Det är livskvalité det :D

Inga kommentarer: