01 februari 2012

Grabbkväll vs. Tjejkväll

Sånt där larv har jag heller aldrig riktigt förstått mej på. Hade nån sagt till mej "vi ska ha tjejfest ikväll, vill du komma?" så hade jag avböjt direkt utan att blinka.
Visst, nu ikväll ska vi ut, bara tjejer, men inte för att vi planerat det så utan för att det bara var vi som ville gå ut. Stor skillnad där. Skulle grabbarna ångra sej så är det ju bara att haka på, och det vet dom lika bra som vi. Vi är ju alla människor liksom, inte ska man väl behöva dela på sej.
Dessutom så vet jag inte vad skillnaden skulle vara. Pratar folk om olika saker om dom är bara "tjejerna" och om dom är på "blandfest"? Det gör vi då inte i de här kretsarna.

På våra fester sitter alla och drar grova skämt, är fula i munnen. pimplar bärs/vin/cider/whisky och skrattar alla tillsammans.
Är vi bara tjejer nån kväll då pojkarna sitter hemma och glor på TV istället så sitter vi och drar grova skämt, är fula i munnen, pimplar bärs/vin/cider/whisky och skrattar alla tillsammans.

I tidningar har man ju sett när dom annonserar ut "tjejkvällar" på stan då det är shopping öppet sent, man får bli sminkad och blablabla inslaget i rosa fluff. Så hade de även "grabbkvällar" där man fick lyssna på hårdrock, äta korv med bröd och dricka öl.
Och om man då är som jag så hade jag ju föredragit kvällen där för grabbarna, då det ju är sånt jag gillar. Men hade jag då fått vända i entrén för att jag bara hade den där korven i brödet och inte mellan benen också?
Varför inte bara ordna såna kvällar på stan för alla? Nog finns det säkert pojkar som gärna gått på sen shopping och fått lite tips om foundation och sånt, och tjejer som vill ut o lyssna på hårdrock o dricka öl.

Så snackas det så mycket om jämställdhet, men ändå ska vi dela upp oss så tjejerna ska vara sminkade och piffiga och killarna ska vara tuffa o dricka öl och lyssna på rock. Sod off!

Ja, finns ju även nu i Jokkmokk en datorkurs..för tjejer! Men det är ju klart, alla killar kan väl redan det där... ;)

Nej fan, tacka vettja vårat lilla gäng. Här får jag då ha på mej mina rosa kläder, dricka öl, lyssna på hårdrock, prata om allt och dra grova skämt bäst jag vill utan att nån bryr sej om jag är tjej eller kille. Jag är ju inte mer än människa. Take it or leave it.

Jag och Elin en kväll hos Pip

Roligt var ju också då min käre kusin Elin sa på krogen "Nej fan, jag måste gå och pissa. Är det nån som ska med?" och en karl säger att så kan hon ju inte säga, det låter ju så grovt, haha, varpå hon svarar "Men det är ju det jag ska göra. Vad ska jag annars säga?" haha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Puuks!