16 januari 2012

Drömmen om ett par finskor

..ett par skor som är fina alltså, och inte ett par flickor från Finland.

Jag tycker att det är väldigt fint med klackiskor. Jag hade gärna haft ett par själv. Så jag kollade runt lite på nätet och upptäckte att det är hiskeligt dyrt! Nej, jag tycker inte att 800kr och uppåt är rimligt för skor man inte använder varje dag.
Så kanske man får ta sej en tur till Skokanonen nångång när man har vägarna förbi. Där kan man ju göra fynd ibland!

Sen finns det ju då ett till problem när det kommer till klackiskor: jag kan inte gå i dom! Eller jo, nog kan jag ju gå, men inte ser det då elegant ut. Det kan mer liknas vid brandchefen Greger i NileCity..Classy!

Men det hade varit kul med ett par tjusiga dojjor till då man använder de finaste finklänningarna jag har. :)

Men tills vidare får jag väl fortsätta nöta på mina rosa glittriga gympadojjor. Men dom är ju också fina..och bekväma! Men dom börjar bli lite slitna nu...



Fast ballerinapjucks är ju också tjusigt. Ska nog kanske införskaffa lite såna istället till sommaren. Det brukar vara billigare än klackpjucks. Och mina med blommor som jag köpte till studentbalen gav ju upp i somras, så såna behövs. :)

Inga kommentarer: