12 januari 2012

Creatures of the night

Ännu en natt som gick åt till att lyssna på musik, vrida och vända sej, krama gosedjur, lyssna på när Jonas snarkar lite lätt, fundera, "dagdrömma"...Gick och la mej vid halv 1 kanske, ovanligt tidigt, men somnade väl inte förrän vid 5 i morse likförbannat!

Låg och lyssnade lite på John Lennon, för att få inspiration till nästa tatuering som ska nålas in så fort jag har pengar, och min tatuerare behagar komma uppåt i landet lite. Det är ju som tänkt att den ska ha ett citat den med, precis som Paul Stanley-tatueringen. Men har ännu inte kommit på något. Det finns för mycket helt enkelt! Men ett porträtt i svart/vitt blir det då iaf, så långt vet jag, och att den ska sitta på andra skuldran. Ooh, vad jag längtar!

Dagen idag har spenderats med en välbehövd städning av lägenheten. Nu luktar det citron, är dammfritt och tvättmaskinen spinner för fullt!

Jag låg och tänkte mycket på döden i natt också. Inte på ett sånt sätt att jag längtar dit, utan för ja, det är nåt jag aldrig tänker på. Vet inte ens vadj ag tycker om den förutom att jag hoppas det är länge kvar tills man själv blir maskföda.
Det som fick mej att börja tänka var ju det att en flicka här i Jokkmokk som dog natten till onsdagen efter att ha haft cancer i ca 2 år. Hon visste väl att sista stunden var kommen, och jag funderade mest bara på hur det kändes. Att ligga där och veta att, snart är det slut. Huja, då får det hellre komma som en surprise!
Men ett som är säkert är att jag tror man föds igen. Kroppen dör, den har vi bara lånat, medans själen, det som gör människan, lever vidare. Känns bra att tänka så, haha.

Men nu ska man leva livet istället! Ska bara komma på nåt bra att fylla det med :)



Så jäkla läcker den är må jag säga.

Inga kommentarer: