20 januari 2012

Böcker

Jahaja, kul det är med helg... Fick igår så jäkla ont i huvudet så det bara dunkar och brusar, har ätit 2 tabletter nu men det tycks inte hjälpa. Magen krånglar vidare, och gör så ont att jag mår illa. Jippi! Verkar bli en morgonrocksdag idag istället för att vara fredagsfin i en av de bästa klänningarna.

Jag måste börja läsa mer! Men det jobbiga i en etta är att, står TVn på så harj ag så svårt att koncentrera mej! Jag försöker koppla bort TV-ljuden, men hör ändå och tillslut vet jag inte om detj ag hör i huvudetä r det dom säger på dumburken eller om det är det jag läser. Mycket förvirrande!
Dessutom harj ag flera böcker nu jag ska läsa. Håller just nu på med Russell Brands "My Booky Wook 2". Där måste då koncentrationen vara på ordentligt, inte riktigt lika lättläst som hans första booky wook. Här skriver han så klurigt och studsigt, eller hur man nu ska förklara det. Nog hänger man ju med, men då får det helst vara tyst! Haha.
Sen på listan har jag ju The Stranger Beside Me, en bok om seriemördaren Ted Bundy. Den längtar jag efter att få läsa, det är ju så spännande med sånt!
Har råkat börja lite på Radhusdisco, men den får vänta till senare. Försöker hålla mej till en bok åt gången, haha.
Sist på listan ligger Tandooriälgen och väntar.
Fats nu ljög jag nog lite...har ju råkat beställa en bok jag läste om nånstans. The People of the Abyss heter den. Jack London hade spenderat nåt år i East End i London i slutet av 1800 eller början på 1900 (minns inte riktigt) och skrev sedan om misären där, vilket då resulterade i denna bok. Och sånt gillar jag också att läsa om. Mmmmmm!

Seriemördare och misär/fattigdom back in the days. Så jäkla spännande! Så då är ju Jack the Ripper-böcker det ultimata! Det har ju både och ;) Annars gillar jag bäst biografier. Påhittat jox är inte lika kul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stranger beside me...den är sååå kanonbra, jag älskar ju att läsa om seriemördare och denna kan vara den bästa som skrivits om just Bundy som ju var en väldigt intressant, om än ond, människa. Blir kul att snacka med dig efter att du läst den :D

Josse

Isabell sa...

Jadu Josse, då har vi nå nytt att snacka om, som om det inte räckte så som det var ;) Men den är näst på tur efter Russell Brand :)