29 juni 2009

Lita på rosa

Jo se lita på rosa ska man göra. Jag är helrosa idag med min fina klädsel. Hemmagjord rosa kjol med spetsaktig kant och rosett och den rosa Hangarfartygtöjan. Och mej kan man lita på :D
Sen kan man ju alltid lita på det rosa fina fiskedraget, mitt alla-fiskar-drag ;) Jonas drog upp en harr med det i lördags, så ännu en firre att lägga till på listan över vad som nappar på det draget. Jojo. :)
Vi gick nämligen en tur ner till älven i lördags. Var banne mej läskigt att gå där. Först gick vi efter en skogsstig, det var ju helt okej, men sen kom vi till stenstenstensten. Klättra runt där som en jäkla apa. Jag ogillar väldigt mycket att gå runt på stenar av olika storlekar då endel är vingliga och ostabila, jag är ju så jäkla ostabil själv, haha. Balansen är itne sen bästa på ojämna ytor.
Ner för nåt som liknade ett stenras gick vi också. Jag fick lite lätt panik men blev guidad nerför och fick hålla handen så jag inte ramlade, men nog fan var det läskigt ändå. Men jag överlevde :) Pjuuh!

Igår städade jag upp i våran skrubb, vilken skillnad! Nu kan man ju t o m gå in där ;) Fick bort nå stora kartonger också. Var enmassa skrot i nån kartong också, ojoj, men nu ser det prima ut.
Så toppade jag det hela med att städa lägnheten idag. Nu är det skinande rent överallt.
Brukar inte vara stökigt hos oss ju, men lite damm och så är ju lätt att samla på sej. :)
Vi fick dessutom ett överkast igår, äntligen!! Ett mörkgrönt som matchar mattan i sovrummet, hehe. Så nu är det finfint där. Ser inte sådär tattigt och grötigt ut som tidigare. Så nu är jag helnöjd.
Jag fick t o m upp våra gröndländksa masker med isbjörnständer på väggen nu. vad mer kan man begära? ;)

Nu snart är det då dags att göra affisher till våran spelning på Gasskas den 17 juli. Det blir roligt! Både att göra affisherna och att spela. var längesen man fick vara på scen ju. Hoppas bara vi lyckas skrapa ihop en schysst publik, hehe.

Finns två reklamer jag inte kan få nog av: den där när en karl står i duschen och drömmer sej bort til att han har rockkonsrt och sjunegr Since You've been Gone. Haha, den är så jäkla bra! Det är jävlart en riktig show han bjuder på! Just the way I like it! Han ser så rolig ut också, för han ger verkligen allt dä i nåt klipp! Haha. Så jäkla rolig!
Sen är det ju den där när vuxna folket åker bob från taket rakt ner i poolen och kör runt på en moppe/mc (vad det nu är) i huset, ni vet "vad gör dina föräldrar när du är på semester?" haha. :D
Men annars gillar jag inte reklam.

Nej, ska man försöka göra nåt mer vettigt utav den här dagen nu eller? Sitter och dricker redbull. Klev upp klockan 7 i morse. Gick inte att somna om. var varmt och Stampe dundrade på med matbrickn och ville ha mat, så var väl lika bra. :)

Inga kommentarer: