16 juni 2009

Call of the Wild

Helgen blev en bra helg. På torsdagskvällen kom Jonas pappa Ola förbi oss och undrade om vi ville följa med honom och Ingvar till Laddon (där dom har en stuga) från fredag till söndag, och då vi inte hade bättre för oss så nappade vi på erbjudandet.

Så, på fredagen var det bara att packa väskan, ringa mamma så hon kom och plockade upp Stampis som skule följa henne till Larsbo och sen vänta på att skjutsen skulle anlända.
Var inge kul att lämna ifrån sej lilla Bampis ju..blev så tomt att inte höra honom hoppa runt och rassla i matskålarna, gräva i mattorna och komma fram och vara go.
Men var lättare att låta honom följa med dit än att ta med han till Laddon.

Så kom skjutsen äntligen och vi brummade iväg.
Det första vi gjorde när vi efter bilturen och båtturen till stugan var över var att sticka ut och fiska. :)
Jonas sa "Ska vi säga 50kr till den som får första fisken?", hell yeah täntke jag och på andra kastet jag gjorde blev det lite tyngre tt veva in linan och jag sa "Fan, jag tror jag fastnade i botten" men då bölrjade det rycka och slita som fan i linan. Jag fick panik och Jonas fick hjälpa till. Ja se på fan, en gäddjävel! Haha. Jag höll fan på att få en hjärtattack! Haha. Den avr ju läskig!
Efter nån timme gav vi upp och rodde tillbaka till stugan.
Ola lagade nån god mat och så spelade vi enmassa 500 tills det var bastudags ch sen slockande då jag och Jonas iaf.

Det var liiite trångt att sova. Vi valde en säng som nog inte var gjorde för 2 personer egentligen, haha, men nog sov jag gött ändå. Var åd nge trött närj ag vaknade iaf.
men nog var det då att sova med ett gäng gorillor, haha. Är nämligen så att alla sover i samma rum där, och alla tre karlar låg och snarkade så fönstrerna skakade, haha. Menmen, man överlever ju ;)

På lördagen blev det ännu mera fiske. Än en gång var det 50kr till första fisken, vi täntke det kanske skulle jämna ut sej. Inte då. Sjätte kastet och jag fick mej en fin aborre! Sen bytte jag till mitt andra superdrag som är lila och rosa och på första kastet med den fick jag en till fin en aborre. :) Hehe.
Jonas blev utan...igen!

Efter lunch undrade Ingva om vi kunde hjälpa honom i trädgårdslandet där han fått i uppgift att gräva enmassa.
Jag kom ut till där han grävde och det såg ut som om han grävde en grav, vilket osökt fick mej att tänka på Letters from Iwo Jima där Saigo gräver och gräver och säger "Är det min egen grav jag gräver?", haha, såg som ut så.
Uppgiften jag fick var att lyfta bort stora block med jord och gräs som hangrävt upp. Jag rullade up ärmarna och tog i för kung och fosterland...blocket rörde sej ca 1cm! Dne var tyngre än jag tänkt mej...så det slutade med att han lyfte bort alla bloc jag skulle lyfta bort.
Sen kom Jonas ut och lyfta bort ett block...sen vr det klart och Jonas utbrister "Ja det var ju kul att man kunde hjälpa till" haha. Man kände sej riktigt hjälpsam må jag säga. ;) Fast vi fick hälla ut lite jord över planterade träd se också och fxa så jorden låg bra.

Sen var det dags för fiske igen...Inga 50kr utlovade, men jag drog ändå upp första och enda fisken. Sen började det regna så vi åkte tillbaka.
Jonas kastade några kast från bryggan och fick faktiskt en gädda och en aborre han med. Så han var så nöjd ändå, även om dom fick simma tillbaka till friheten igen.

På kvällen blev det Plump, vilket inte gick så bra för mej, eller som Ingvar uttryckte det "Haha, jag har nog aldri sett så många plumpar förut". Menmen, det var kul iaf :)
Sen hade man gjort sej förtjänt av lite sömn, hehe.

På söndagen fick man äntligen tillbaka lilla Stampe! :) Var trvligt att få höra hans stök igen må jag säga.

Nu laddar man bara inför Bakgårdsfestivalen på Gasskas på torsdag och en helg i Larsbo där vi nog ska tälta om vädret inte är för dåligt. :) Är inte så mycket för att tälta, men det är vid aborrtjärn så då kan man fiiiiiska heal natten :D

Har inga bilder från helgen, så jag slänger väl in en stugbild från i påskas...

Bara du tryckutjämnarpå 10 och 30 meter.....

1 kommentar:

hanna sa...

vilken fiskelycka du haft i helgen :)

det där du skrivit just ovanför bilden, det är från pistvakt va? ;)