05 juni 2009

Kalas


Det blev ett gode trevligt kalas må jag säga.
Vi blev 10 personer: Jag, Jonas, Sandra, Harald, mamma, pappa, mormor, Katinka, Ka och Ahmad.


Min indiska mat uppskattades och sen började Jonas duka fram tårta och göra kaffe medans jag och Sandra, med fjärilar i magen, började göra oss redo för våran underhållning.

Jäklar vad nervös jag blev! Ska man spela på en scen och det är enmassa folk, fine, inga problem. Men när man sitter där i tv-rummet med 8 personer som publik alldeles inpå en så blir det som så nära inpå att jagblir nervös, haha.

Men det gick bra och vi fick applåder och kamerablixtrarna gick för fullt.

jag råkade börja skratta i min vers i Hotel California, men vad fan, den bjuder jag på. Kan inte hjälpa att jag råkade börja tänka på nåt roligt vi brukar svamla om då vi repar, haha. Men vi tog oss igenom låten iaf. :)

Ahmad sa vi spelade fint, Katinka sa vi har fina röster, mormor var stolt över sina barnbarn, mamma och pappa gillade det, Jonas tyckte det lät riktigt bra. :) Vet inte vad Harald tyckte, men nog tror jag han gillade det.Och Ka såg ut att digga det. Nice! Så jag ser det som lyckat.

Ett väldigt väldigt bra kalas var det! Tack ni som kom och förgyllde kvällen!

Var ju kul att Jonas mamma äntligen fick träffa mina föräldrar, hon som alltid säger att hon inte vet vilka det är. Dom verkade ju komma bra överens. :)

Idag åkte Jonas till Laddon (dom har en stuga där) med Hannes och Ka. Trist att sova själv inatt då, men imorgon kommer han tillbaka.
Själv spenderar jag kvällen med vin och spel hos Sandra. :)

Nattgäster har vi också. Gunilla (kompis till Jonas som varit borta ett tag i nåt land jag inte minns vad det var) och hennes mamma som skulle på Talvatisfestivalen och inte hade nånstans att stanna inatt.
Känner dom väl inte riktigt, dom var förbi och drack kaffe idg bara, men det var trevligt folk iaf så det blir nog bra. :)





Nano-chan var finklädd med vitskjortan på t o m :)

Inga kommentarer: