08 juni 2009

Bestämda kaniner och fiske







Ja, denna lilla underbara kanin vid namn Stampe som bor hos oss. Han är mycket intressant må jag säga.
Jag har alltid velat ha en kanin, då de verkade vara så mysiga och var ju så söta. Men aldrig hade jag trott att de kan ha såna enorma personligheter! Haha.
Förut var han så bestämd över hur hans matbricka (som står bredvid hans bur, som endast funakr som toalett för honom) skulle stå. Jag hade ställt den fel väg så han bestämde sej för att flytta på dne själv. Men nu står den så som han vill ha den. Så han har låtit bli matbrickan, fram tills idag...
Jag hörde ett jävla oväsen och gick för att se vad han gjorde. Han satt och bet tag i brickan och slog den mot golvet så matskålarna hoppade. Men det fanns ju mat i skålarna ännu. Jag kollade lite närmare och jaha, det var såna bitar vi upptäckt att han inte gillar som var kvar.
Så jag gick och fyllde på matskålarna och då blev det tyst.
Då hajade jag att det var exakt samma sak han höll på med för några dagar sen då vi såg på TV. För sen när jag fyllde på hans mat så var det ju.....precis, såna bitar han inte tycker om i skålarna.
Jaja, det är ju bra att han kan säga till när han blir hungrig ;)
Sen satt han även och bet tag i gardinen som hänger där. Jag gick och skulle ta bort han då han inte får bita i dom. Men då stängde han munnen och sög tag i gardinskanten. Jag satte ner han igen då det var omöjligt att få upp käften på den lilla rackaren. Då såg jag hur han tråcklade och tråcklade och tillslut släppte gardinen. Stackaren hade fastnat med tänder ju! Haha.
Då kröp han in under fåtöljen och vägrade komma fram. Såg ut om om han tyckte det var lite pinsamt :D Lilla lilla Bampis. Han är så söt!


Igår åkte jag, Jonas och Sandra på en liten fisketur. Men nu var det fan inte jag som var Långben. Den titeln fick Sandra då hon trampade ner i nåt sumpigt hål och blev blöt nästan upp till knät. Vill som minnas att hon fastnade i ett träd också eller vad det nu var. Haha. :)
(men vi slänger väl upp en bild på Långben som fiskar iaf, hehe)

För mej gick det inget bra igår, fastnade gång på gång och var tvungen att bända lös dragen på både det ena och andra sättet. Två drag blev kvar i sjön t o m. Då det andra försvann gav jag upp fisket för dagen. Det avr inte ens nån som fick en firris. :( Det vakade som fan, men fiskjävlarna ville väl bara retas lite!


Men lite kort hann jag med innan de andratvå gav upp fisket, eller de gav väl upp för att jag tjatade att jag ville hem, hehe. Fick en fin bild på Jonas tyckte jag. Hade varit en perfekt eskimåbild från aback in the days om det inte var så att han hade fel typ av kläder och den satans elledningen i bakgrunden. Men han var så fin så på bilden :)

1 kommentar:

hanna sa...

hahaha, kaniner är ju så jäävla envisa. hade dom inte varit så jävla söta så hade man ju nästan kunnat bli arg på dem :p