25 juni 2009

mickey mouse...donald duck!

Idag leker jag mimmi mus goes to rockkonsert ;) Haha. Men jag är fin :)

Fick brev från Sstembolaget idag där det stod vadj ag får i lön den här månaden. Jag minns inte hur mycket jag jobbat och har inte orkat ta fram kalendern för att räkna ut hur mycket det skulel bli och tänkte "Snälla, i alla fall 1500, i alla fall 1500..snälla snälla snälla", men jag fattadeinte så mycket av papiret. Men OM jag fattat det rätt så vart det iaf 3000kr! :D Yeeehooo! Har ju inte jobabt så mycket där under maj iaf. Så det var trevligt. Får pengarna imorgon iaf, så mycket fattade jagiaf ;)

Angående kommentarerna till förra, haha, jo nog kan jag väl en del av Leonardo Di Caprio, vad vill du veta? ;)
Jag har sett nåt Hanson-cribs, och då bodde dom tillsammans. Eller nej, Zac och Isaac bodde ihop och Taylor avr och hälsade på då. Han bodde väl säkert med frugan sin då då han avr den enda som hade hunnit gifta sej då. Haha. Nu är väl alla tre med fru och barn! Blimey! Haha.

Idag rullade Jonas pengar in....raka vägen til mitt konto! :D haha. Fast dom får jag ju inte röra, om det inte är mat jag ska köpa då. Men han kan inte hålla i sina pengar så han ville att jag skulle ha dom där så det räcker längre. Kan väl kanske ha varit en smart tanke. Så nu har jag plitat ner på ett papper vilka pengar som är mina och vilka som är hans. Mycket ordningssamt och bra! :)

Han skulle egentligen köpa ett flugfiskespö för dyra kronor, men ville också ha en ny mobil då han har gammelskruttmobilen nu som lever sitt egna lilla liv. hansa "Det står mellan telefon och spö". Men då är man smart och lyckades lägga fram det på ett bra sätt så han ska köpa telefon itället, som var en billig en han ville ha. Mindre än hälften av vad spöet kostade. Pjuuuh! :) Han har ju ändå ett flugfiskespö, som inte är så bra visst, men det funkar ju iaf. Det gör ju inte telefonen..haha. Och nog har man väl större nytta av en bra mobil...eller?

Är det nån som minns då de "coola" skatekillarna skrev "Sk8" (istället för skate)? Men nu är det ju så att vi bor i Svergie, så egentligen längtade dom nog bara efter vintern så de kunde ta i med hårdhandskarna på gårdsplanen..."skÅTTA", hihi.
Och smsspråkpå egelska, då bruakr det ju stå "gr8", men här i Sverige blir det ju...grÅTTA! hihihi. Tycker det är jätteroligt.

Sen låg jag och funderade igårkväll på Grönland. eller ja, hade tankar om Grönland, låg inte på Grönland och funderade iårkväll som det ju såg ut som, höhö.
Där finsn det ju myskoxar. Menjag undrar lite..vad har dom dr och göra? Vad gör dom där? Vad äter dom? Haha.
Dom är ju inte somisbjörnarna som hugger sej en säl och tar sej en tur på ett isflak och har sej. Och VART där finns dom? Tänkte för stt "mne dom kanske är i skogarna"..men vad fan, finns det skogar på Grönland?! Ojoj, låg vaken gode länge och funderade. Men ville ju inte väcka karln och fråga. Det hade ju känts lite Långben; "Hur många koppar socker behövs för att flyga till månen?". Haha.
Jaja, lär fundera på de där mysko-oxarna ett tag till. Haha.

2 kommentarer:

sandra sa...

haha! jag ligger här och skrattar högt åt dina funderingar. du är så rolig. :)

hanna sa...

när jag gick på mellanstadiet och började chatta så trodde jag att snubben jag chattade med menade skotta (skÅTTA) när han skrev sk8. och så skrev han, "jag ska skicka dig ett hotmail" och då blev jag livrädd för jag trodde han skulle skicka ett HOTBREV fast i elektronisk form. tänk vad engelskan kan ställa till det för oss svenskar ;p det där med grÅTTA var däremot nytt, den gillade jag. HAHA!