01 juni 2009

"Nya" möbler

Ja se nu har vi gjort om lite i möblemanget hemma.
I lördags vaknade jag upp före Jonas och gick och skulle göra frukost åt oss. I ögonvrån ser jag någonting underligt på altanen och tänker "va, en fågelbur? vad gör den där?" och gr och kollar. Men det var ingen fågelbur, det var ett cd-ställ. Där står även en soffa, två bord, en säng, en dator och en stor satans matta!
Jag fattar ingenting först och mindes sen att vi ju skulle få en soffa och ett bord iaf från Ingvars lägenhet då han skulle flytta ut.
Mn med alla de där sakerna såg det då ut som om han skulle flytta in hos oss istället, haha. Men det skulle han ju som tur var inte. :)

jag gick och väckte Jonas och sa att grejerna kommit, så vi hade fullt schå i flera timmar att fixa till med alla de möblerna.
me jäääklar vad fint det blev då vi var klara. Jag kunde inte sluta kolla in i TV-rummet varje gång jag gick förbi. Det var så fint, och såg så mycket större ut! Love it. :)
me förvånad är jag över att vi inte hört ett ljud av att dom kommit dit med grejerna. Jag som brukar sova så lätt och vakna av vartenda lilla ljud.
Ännu mer förvånad blev jag då vi igår var och hälsade på Hannes på hans jobb och han berättade att Ingvar t o m varit och ringt på våran dörr där under natten då de flyttade dit grejerna. Varken jag eller Jonas har då hört ett knyst. Haha. Då måste man ha sovit gött. :)

Snart fyller jag år! På onsdag..:) Lajdidadada. :) Och på torsdagen blir det lite kalas. Jag ska laga mat och tårta och så ska väl några pallra sej dit och äta av det var det tänkt. jag och Sandra ska t o m stå för underhållning i form av att vårat lilla band ska ha premiär. :)
Fast har inte hunnit bjuda klart ju. Haha. Tänkte väl försöka få iväg nå sms imorgon till dem som är bjudna (dock inte till Cecce och Harald som ändå inte kan komma ju).
vet att mamma, pappa och mormor kommer infinna sej iaf. Säkert Jonas mamma, lillebror och Hannes också. För dom vet om det iaf. Haha. Menmen, blr nog trevligt. :)

Har haft en fundering på det här med toarullar. Vem fan rkar byta rulle när en ulle är slut egetligen?
Jag har lite projekt nu att jag SKA orka göra det då rullen faktiskt tar slut.
Själva handlingen i sej är ju inte jobbig. Men ändå så tar man bara fram en rulle och ställer den på golvet eller närliggande hylla eller va fan som helst och låter gammelrullen hänga kvar i hållaren.
men allvarligt, att ta bort en gammal och sen sätta dit en ny, det tar väl bara några sekunder. Men ändå är det så jäääkla jobbigt att byta. Haha.
Jaja, whatever, bara en liten tanke jag hade.

Nu ska vi repa vidare innan Top Model (som sandra ju måste se). Men inte orkar jag se på sånt ju...för det gör jag ju på morgonen då reprisen går..hehe
Då ska jag och Jonas passa på att springa på ICA. :9

Tjipp tjipp

1 kommentar:

Cecilia sa...

Haha, men inte är det väl jobbigt att byta toarulle? Jag kan int fatta hur man bara tar fram en och inte byter ut den, int kan man ju ha den på golvet, det är ju jobbigt! =D Ja fan att man missar kalejset, ska väl försöka ta mig till Jmk någon helg under sommaren iaf...