02 oktober 2013

Oktober

Redan oktober? Det var värst! 

Igårkväll slocknade jag redan vid halv 10, skönt! Såg fram emot att kliva upp och spendera morgonen med frukost framför high chaparral...men tji fick jag!

Vi fick ett par högtalare till TVn av Jonas bror, så vi köpte en förstärkare (tror jag det hette) så man fick ljudet till dom. Då de här är större och står på golvet var det skönt att slippa våra småpluttar o baslådan.. MEN, dvdn våran gick inte att koppla så ljudet kom dit!!! Så ja, vi har en dator där så jag satte in chaparral där, lutade mej tillbaks i soffan och tog en tugga av den goda mackan... Men vilken kvalla det var! Man såg ränder (såna där tekniska ränder, inte fel å skivan-ränder) och när dom rörde sej blev det ännu sämre :( 
Så ja, frukosten fick avnjutas medans jag kollade vart det finns überbilliga dvd-spelare. Tur man har en bilande syster som hakar på ut till Storheden, vill inte åka dit själv då det är sånt man ska köpa. Fattar ju inte tugget deras på affärer som säljer teknik ;) 

Nu är det bara att hålla tummarna för att det funkar! :)

Avslutar väl med en hästbild från förra helgen, men nog såg jag allt lite läskig ut på bilden. Lite demon över det hela ;)

Inga kommentarer: