08 oktober 2013

Jävla posörer

Jag hade aldrig tidigare läst dessa "kända" bloggar förut, bara hört endel av namnen nämnas. Så i somras då jag inte hade bättre för mej så tog jag och googlade fram de jag kommer ihåg att jag hört talas om för att se vad tusan det var som var grejen, för själv brukar jag annars bara läsa bloggar av såna jag känner eller iaf vet vilka det är.
De bloggar jag läste var Kissies, Dessies, Fokis, Blondinbella och Paows.

Ja, vad ska man säga? Blondinbella verkar ju ha nåt innanför pannbenet och skriver "bra" eller vad man ska säga.
Kissies var väldigt underhållande, men handlar väl kanske inte riktigt om sånt som jag helst läser, men hon verkade iaf veta vad hon höll på med och det var mycket ironi (vilket många inte verkade fatta då man läste kommentarerna, haha).
Dessie, förlåt men vilket stolpskott. Det var ju bara jidder, och nu var hon visst på smällen och det verkade visst hatta fram och tillbaka mellan hon och karln hennes, tjaaa, underhållande enbart för att hon verkar så omogen men tror att hon är såå vuxen.
Paow, ja där orkade jag bara nåt inlägg, dötråkig.
Foki, verkar ju duktig på det hon gör (designa, driva eget företag o allt vad det nu är), men hon är lite hamig och ska vara så förbaskat gullig hela tiden. För att inte prata om bebisspråket i videobloggarna. Men hon klagar då iaf inte på enmassa och "hänger ut" folk som verkar vara populärt i de andra bloggarna (förutom Blondinbellas).

Ja, det var då vad jag tyckte om dessa "kändisbloggar". Brukar gå in ibland på Kissies blogg fortfarande då hon ändå är lite rolig mellan varven.

Men det jag tänkte mycket på i alla bloggar är vilka jäkla posörer de är (här räknar vi inte in Blondinbella då hon såg naturlig ut på sina bilder). Det ser så jäääkla tillgjort ut. Varför ska alla se så "snygga" ut (antar att det är det som är tanken) på bilderna? Tror inte att dom ser ut så när dom går runt på stan eller hänger med sina vänner eller vad dom nu gör, pluta med läpparna och spänna blicken och håret ska hänga på ett visst sätt.

Visst, alla har ju nån vinkel och så som man tycker man ser bättre ut i, det är bara det att dom ser likadana ut allihopa, haha. Lite variation hade varit roligare.

Bara därför bjussar jag på lite schyssta bilder av mej själv :)

 En helt vanlig kväll på krogen

Okammat, osminkat då vi målade om lite i Sandras förra hus

 Ja, vad ska man säga? Ser ut som jag är ett dyngrakt fotbollsdrägg, men egentligen så ligger jag bara på kökssoffan i stugan och softar

Inte jag, men en mycket glamorös bild då Josse tinar bröd i bilen, hehe.

Men tjaaa, dom är säkert jättefina människor ändå, jag känner dom ju inte. Det var ju bara min åsikt om allt. Men favoritbloggarna är ändå mina nära o käras bloggar, tycker ni ska ta och uppdatera lite nu ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

haha! Den sista bilden du. hade jag helt glömt bort!

Men jag håller med dig, blondinbella läser jag lite av och till, lika med foki. Tycker det är kul med unga människor som är drivna och brinner för något. Tål inte att läsa bloggar som bara provocerar och är bullshit, sådana som spelar en roll bara för att få följare och skriverier om sig.

Josse