17 oktober 2013

Första snön

Så kom den första snön igår då. Det pirrade till lite gött i magen, så där som det alltid gör när jag inser att det är en ny årstid som börjar. 
Vintern tycker jag dessutom mycket om. Vitt och fint, allt te gifter sej bra med värmeljus och kylan utanför fönstrena och så får man dra på sej mysiga koftor och sånt. Bättre än sommarvärmen med tillhörande klibbiga hud så man måste gå med armarna rakt ut, benen bredbent och håret i en Lilla My-knut så man inte får panik av att alla kroppsdelar geggas ihop till en enda massa. Sommarkvällar utomhus kan vara trevliga dock. 


Återstår att se om den stannar eller försvinner. 

Inatt var det riktigt sömnlöst må jag säga. Gick inte att somna hur man än försökte. Blev väl tillslut en 2-3 timmars avbruten sömn. Bommade dock tvättiden halv 7 i morse, vaknade steax innan 8. Gör ett nytt försök imorgon. 
Tog mej upp och körde en ordentlig städning av lägenheten iaf då Jonas for iväg till Miroi vid halv 9. 

Gjorde mej lite torsdagsfin dessutom :)

Nu är det bara att kämpa för att hålla sej vaken tills ikväll så man kan sova i natt. Ögonen går i kors och jag vill inget hellre än att krypa ner under fluffiga vintertäcket som plockades fram igår. 

Förresten så var teatern riktigt kanon! Välgjord, välskriven och alldeles underbar! Att min favorit scen-skådis Roger Storm var med i pjäsen var ju en rejäl bonus. Han är bra han! 
Och t o m Jonas vart imponerad. Han lär ju följa med och se fler pjäser! 

Inga kommentarer: