09 oktober 2013

Komplicerat

Att det ska vara så komplicerat att få till layouten som man vill. Vill ha vitt som bakgrund där på vänster sida där man ser alla gamla inlägg, men fattar inte hur det ska gå till, haha.

Förövrigt så är det dötråkigt väder här idag. Grått och regn, jag som ville ta mej en till skön höstpromenad, men stannar nog inne i myskläder idag istället, och imorgon ska jag då tvätta sängkläder och städa tänkte jag. Är det fint väder får det bli en promenad efter det och ett träningspass om kroppen känner sej bättre, den är så där feberluddig även om jag inte har feber. Halsen som varit ond i 2 dagar är då bättre iaf, bara litelitelite kvar. Det tar sej!

Kanske jag tar och syr lite idag då. Har ett par gamla skrotjeans jag haft som målarbyxor så man inte råkar lorta ner några finare kläder. Men har bara blivit en liten färgskvätt på dom då jag tappade en pensel, hehe. Men den är så liten att den knappt syns, så nu ska byxorna få en helrenovering!

I natt sov jag då riktigt illa. Var mer ett stadie där man är hälften vaken och hälften i sömnen, så känner mej väldigt sliten, haha.

Läsa lite borde jag göra så jag blir klar med boken jag läser nu, Anne Franks Dagbok. Läste den för många år sen, men nu hittade jag den oredigerade versionen. Var nog den redigerade jag läst, för den var mycket tunnare än den här.

Jag hade ju som mål att läsa minst 10 böcker det här året då jag läst så lite senaste åren. Det går faktiskt bra! Hittills har jag läst:

No Regrets - Ace  Frehley
När Barnet Lagt Sig - Michael Nyqvist
Hello Kitty Måste Dö - Angela S. Choi
Neon Angel - Cherie Curie
Lightning in the Bottle - Jan Pippins & Henry Darrow
KISS, den osminkade sanningen - Carl Linnaeus
Döden är iskall - Matt Jade
Sly Moves - Sylvester Stallone (mycket bilder, så läst den två gånger så jag kan räkna med den tycker jag, hehe)

Har väl en 100 nånting sidor kvar i Anne Franks Dagbok, sen har jag redan köpt nästa bok. Minns inte vad den heter, men den handlar om Tomas Quick. Spännande att läsa! :)
Nästa år ska jag nog också satsa på en 10st, blir det mer är det ju bara ännu bättre! Så ger ju Paul Stanley ut sin självbiografi nästa år, blir kul att läsa. Peter Criss har ju en, ska nog ta och köpa den. Har varit och känt på den på bokaffären. Läste dock i KISS-boken jag läst i år att hans ex-fru säger att han ljugit mycket i den boken, haha, menmen, kan vara läsvärt ändå.
Ace's bok var ju underhållande, även om han var lite bitter på sina ställen och kallade Gene och Paul för horor och allt vad det nu var.

Nej, bästa boken om detta fantastiska band var nog ändå den av Carl Linnaeus, den tog upp allt det positiva och negativa utan att försöka förfina endel saker, men smutskastade ändå ingen. Där fick man det svart på vitt hur det faktiskt låg till...egentligen! Hur många versioner av allt har man inte hört genom åren? Haha.. Så blir kul att läsa hur Paul sen har sett på saken :)

Nå väl, var ett osammanhängande inlägg. Ge mej tips NU på vad jag ska skriva om, så skriver jag :)

Har helt fräckt snott bilden från nån sida som kom fram när man googlade KISS och gick till bilder. Så det så!


Inga kommentarer: