08 oktober 2013

Funderingar och hämnd

Vissa saker funderar jag på.. t ex;
 När folk har opererat näsan, ser det konstigt ut när dom blir mycket äldre då näsan ju växer hela livet, eller växer det som bara som vanligt? Tänker om det liksom blir nån bugg där då den egentligen inte ska se ut så, och jag vet ju inte hur det då ser ut "inne" i näsan då de verkar banka bort näsben och allt..

Sen undrar jag såna här botox-tanter, ser inte dom hur illa det ser ut? Och hur kan man ens komma på tanken att "Ja, men ett gift som förlamar musklerna i nyllet, vilken bra idée! Jag vill ha!", haha, så jävla illa är det väl inte att få rynkor?

Jag har kollat mycket Hollywoodfruar senaste tiden (danska, svenska och norska). Var ju en dam i danska versionen som kämpade för att bli skådis. Det sura var, att hon var en duktig skådis (tycker jag), bara det att hon var så botoxad att alla uttryck man såg hon försökte få fram inte riktigt syntes förutom i kroppen, ögonen och munnen (som var lite för överpumpad). 

Sen har vi hämnden, hehehe. Jonas har i 5 år nu lurat med mej på diverse olika fisketurer, skoterturer och allt vad det nu är, men totalvägrar när jag vill göra nåt. Så då slutar det alltid med att jag gör det roliga, och han stannar hemma (eller far och fiskar).
Så ja, för någon vecka sen sa syster Cecilia att hon tänkte boka teaterbiljetter (då hon jobbar på teatern får hon sköta biljettköp åt oss andra, hehe) och sa "Du ska bara ha en eller?"... Men "nu jävlar" tänkte jag och tog 2st.
Sen när Jonas kom hem (som var på Gotland vid tillfället) så sa jag "Den 11e ska vi på teater, nu får du fan ta och följa med då jag har följt med på alla jäkla fisketurer!"..Fick ett flin och ett "pfft" tillbaka och tänkte att det var kört.
Men så förra helgen sa han "Visst var det nästa helg vi skulle på teater?" Whaaat? Haha, det var lätt övertalat :)

Grejen är den att herrn påstår att han haaaatar teater, pfft! Han säger att allt är så överspelat och blablabla, så jämfölr han säkert med film. Men det är ju helt skilda grejer. Är det en välgjord teater så är det jäkligt bra på scenen, klart det är lite övertydligt spelat då det ju måste synas med ansiktsuttryck och så, haha. Teater på TV däremot, det är kasst! Haha. Det står jag inte ut med!
Så det blir spännande att se på fredag, och jag hoppas jag tycker den är bra!

Sen på lördag blir det Suzie Q's, gött! En rolig helg att se fram emot!

Första fisketuren med kastspö jag blev lurad till 2009, men hämnden blir ljuv ;)

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Din bild ligger ju över texten på det översta inlägget så man inte kan läsa allt =D

Cecilia sa...

Jonas måste ju gå på lite olika teatrar innan han kan bestämma sig, så Frankenstein till våren då ;)

Isabell sa...

Nu har jag kirrat det, plockade helt sonika bort den, haha.
Ja Frankenstein är en självklarhet att gå på! Nåt att se fram emot :D

Anonym sa...

Min pappa har ju opererat näsan (inte för att han var missnöjd med den tidigare utan för att han bröt den några gånger haha)och inte vet jag om det ser så konstigt ut nu när han börjar bli äldre. Får ta och utvärdera saken allt eftersom han blir äldre ;)

josse