14 mars 2013

Valpvakt

Just nu ligger jag på soffan hos Josefin och vaktar hennes lilla bebis Emmi medans hon är på skolan och utbildar sej.
Det var mycket hopp och studs fram tills maten ställdes fram. 5 sekunder senare var skålen tom och vi gick ut på gården så hon kunde uträtta sina behov. Det blev bara en pink sen gnällde hon vid porten och ville in. Jag tog med henne en bit bort igen men hon pep bara iväg till porten igen.
Proceduren upprepades ett par gånger till men tillslut gav jag upp, och hon gick raka vägen in i TV-rummet för en vilopaus. Det är väl bara att hugga henne direkt hon vaknar så hon inte bajar inne då, haha.

Inte blev man ju just nå mer valpsjuk av det här inte. Nejnej, inte ett dugg! ;)

2 kommentarer:

Hanna sa...

Åh! Mys att få vara valpvakt! :)

Sv: Haha, det var inte så klurigt..man så mycket mer än man tror bara man provar :)

Hanna sa...

Sv: Härligt! Längtar efter att jogga jag med, men mitt högra knä tycks inte vara lika motiverat..Tror att jag får träna och stärka upp det först :)