11 mars 2013

10 fiktiva favoritkaraktärer

medans jag "förbereder" för ett inplanerat inlägg så fortsätter jag väl lite på listorna här som jag nästan hade lagt i graven...

1. Rocky Balboa: godhjärtad, glad, charmig, tuff och helt underbar
2. Willy Wonka: helt obegriplig karaktär på ett sätt, men på nåt sätt förstår man sej på han ändå
3. Manolito Montoya: glad och positiv konstant, ett leende som får mej att smälta och charmig som tusan
4. Zeb Macahan: det är en redig karl det. Han fixar allt, går sin egen väg och är helt enkelt kung!
5. Jack Sparrow: behöver han nån presentation ens?
6. Sherlock Holmes: och då i filmform när Robert Downey Jr är han, helt klockren!
7. Red Forman: från That 70s Show. Så jäkla stenhård, arg, bestämd..han är ju det bästa i hela showen!
8. Hello Kitty: hon är ju bara så söt, haha
9. Buck Cannon: ännu en cowboy, men fy vad han får mej att skratta
10. Mr. Bean: gammal favorit. Kan känna igen mej lite i han, haha.

Det är nog ingen speciell ordning på dom. Och jag har säkert glömt nån som egentligen hade gjort sej bättre på topp 10, men det var dom här jag kom på nu. Så det får duga :)

Så kan vi avsluta med ett favoritvitat av Red Forman: "When my times come I wanna be buried face down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass"

Inga kommentarer: