06 mars 2013

Mars

Jag har varit på väg att uppdatera länge nu, men det har dykt upp annat att göra hela tiden. Men nu blev jag lämnad ensam tills imorgon, så då passar jag på att vara lite "kreativ".
Pip var och hälsade på oss idag och Jonas liftade med honom upp till Jokkmokk sen för att hälsa på lite och så kommer han hem imorgon igen med min syster.

Jag tänkte först att "Åh vad skönt att vara lite ensam", för det brukar jag uppskatta och nu var det väldigt länge sen sist. Säkert 3-4månader!
Så ja, jag liftade med pojkarna till affären när dom for så jag kunde panta burkar, promenerade hem genom all snö som yrde runt (har nog aldrig varit så långt hem från affären!), åt lite mat, spelade gitarr, kollade nån film...Sen blev jag less! Haha. Det behövs liksom bara några timmar så är jag nöjd med ensamheten, haha.

Ja ett träningspass hann jag med också, men då var det ju resten av kvällen som skulle spenderas också...

Nu har vi ju bott här i en månad och lite till, och det känns ännu riktigt bra. Under februari lyckades jag gå ner 3,5kg utan vidare ansträngning, och dessutom känner jag att jag fått lite nya muskler både här och där, så det tar sej!

Min bokläsning för året går bra. Jag planerade ju att läsa minst 10 böcker (då jag varit så dålig på att läsa senaste åren), och nu är jag snart klar med den femte boken. Den sjätte står redan och väntar i bokhyllan och den sjunde ska jag beställa snart (Henry Darrows självbiografi, hehe).

Så hittils har jag läst:

Ace Frehley - No Regrets
Michael Nyqvist - När barnet lagt sej
Sylvester Stallone - Sly Moves (det var ju lite mycket bilder i den i vissa avsnitt, men har läst den 3ggr så räknar med den som 1 bok, haha)
Angela S. Choi - Hello Kitty måste dö
Cherie Currie - Neon Angel (det är den jag läser nu)

Biografier är det bästa jag vet. Påhittat tjafs är ju inte riktigt lika roligt att läsa, det kan jag hellre se på film då.
Och alla de där böckerna är ju självbiografiska, förutom Hello Kitty måste dö. Men den var faktiskt rolig på sina ställen, även om den var lite för tjejig för mej här och där.

Nåja, har faktiskt ingen aning om vad jag ska skriva om. Egentligen är det väl lika bra att lägga ner bloggen, är ju ändå i princip ingen som läser den, haha, men ibland är det som kul att skriva av sej lite. Önskar bara att jag hade nåt vettigt att skriva.
Ni får som nu faktiskt läser, kan ni inte komma med nåt förslag vad som hade varit roligt/spännande/trevligt/intressant att läsa om från min vinkel sett? Haha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan ju skriva om allt möjligt bus du (vi) hittar på. Eller om dina stickningsprojekt, baksvängar, konstiga drömmar om Pugh eller om roliga minnen. Lägg upp lite bilder vettja, du har ju så många roliga.

Å lägg inte ner bloggen, då lägger jag ner min också.

Och om du har långtråkigt idag också så kan du komma och spela spel hos mig!

/Josse