17 november 2012

Sömn

Jag har haft jättesvårt att sova senaste tiden. Var trött, men kunde ändå inte somna utan låg vaken hela nätterna, somnade på morgonen och klev upp ett par timmar senare igen då jag ändå inte kunde sova nog djupt.
Allt detta var då pga all jävla stress över att hitta lägenhet, vilket verkade totalt omöjligt där ett teag, och ett nytt jobb.

Detta resulterade i konstant trötthet, visste knappt vilken dag eller tid eller vad jag själv hette tillslut.

Men så hittade vi en lägenhet, och jobb känns inte lika stressigt då jag tror dte löser sej när vi väl installerat oss där, och jag kände stressen lämna kroppen och trodde jag skulle kunna sova ut äntligen..men tji fick jag! Det fortsatte ändå med sömnlösa nätter, ett par timmar sovandes på morgonen och nån timme under dagen då jag slocknat av utmattning.

Men så här för några dagar sen, då jag av nån anledning vakat hela natten hos Sandra så somnade jag till en 5 minuter ungefär på sängen här hemma med datorn i knät. I drömmen träffade jag min saknade lilla farmor som dog för 9 år sedan.
Hon gav mej nån underlig amulett (fattar fortfarande inte riktigt vad det var, och går inte att förklara hur det såg ut). Så strök hon mej över håret ch log, och så sa hon att jag såg så trött ut och borde sova ut ordentligt.
Hon såg så lycklig ut, mycket gladare än hon tidigare gjort när jag drömt om henne (hon som jämt var så glad när hon levde och skrattade en gång i minuten ungefär vill jag minnas), så när jag vaknade upp igen så kändej ag mej alldeles varm inombords och med ett stort leende på läpparna.

Jag slog genast av datorn och la mej under täcket för att sova en stund. Och sov, dte gjorde jag! Hela dagen lång (för det var på morgonen det där hände) sov jag som en stock. Sen kom Jonas och väckte mej för att han hade lagat middag.
Jag klev upp för att äta och var vaken nån timme, och gick sen och la mej igen..och sov som en stock!
Kring 8-9 på kvällen gick jag upp igen och kollade lite på TV och tänkte att "helsikes, nu är dte ju kört att sova inatt!".
Men runt 10 var jag så trött igen att vi båda gick för att sova..och jag slocknade direkt och sov fram tills klockan ringde 08.04, och det var SÅ skönt att vakna och känna sej så jäkla pigg och full med energi!

Det har hållt i sej ännu.
Att det ska krävas en farmor i en dröm för att man ska kunna sova!

Så dagen efter köpte jag två gravljus och gick igårkväll ner till graven där farmor och farfar (och flickebarnet) ligger och sussar.
På det ena skrev jag "saknar er" och på det andra ritade jag ett hjärta där det stod "E+A" (Ebba och Albin hette dom).
Så pratade jag lite med dom och hälsade från alla kusinerna :)

Det såg så roligt ut, för det lyste lite här och där där på gamla kyrkogården, och de gravar där det lyste hade upptrampade stigar fram till stenen..men inte Larssons grav inte, här var det uppskottat som värsta parkeringen :D Jag som hade förberett mej med rysstövlarna då jag förra julen fick hasa undan snö med fötterna för att ta mej fram, haha.
Hehe, dom skulle ha gjort en familjegrav där alla fick plats..farmor o farfar med deras 11 barn och så alla barnbarnen..vad är vi? 17st? Haha, det hade sett ut det ;)

Farmor i friserartagen. Vet inte vem hon klipper, men ungen där bakom är då faster Mona :)

Inga kommentarer: