21 november 2012

Det nya livet

I fredags var jag till sjukan och skulle kolla blodtrycket, som man ju måste göra om man äter the pill of no babies.
Blodtrycket var prima som alltid, o sen fick jag även väga och mäta mej.
Då jag egentligen inte väger mej utan använder spegel för att se hur illa ställt det är (hehe) så vet jag ej vad resultatet blev, det fick hon ha för sej själv. Men längden, det var spännande!

Jag har sen högstadiet alltid sett mej som 164cm lång, och tycker att den siffran passar bra på mej. Men så mätte visst den där pinnen 166cm! Jäklarns, inte visste jag att jag hade fortsatt växa de där 2 centimetrarna!
Blev en väldans omställning i huvudet, då 166 låter fel för mej, haha. I-landsproblem så det skriker om det..

Så satt vi och surrade enmassa om allt o inget, som inte ens hade med mitt besök där att göra egentligen. Och jag sa att jag försöker gå ner lite i vikt (eller i fluff) men att det är klurigt att få motivationen att stanna kvar hela tiden.
Så hon föreslog att hon kunde ge mej en lista med uppgifter om hur mycket jag måste motionera per vecka och så får jag fylla i där vad jag gjort. Sen får jag komma tillbaka dit den 25e januari på en ny vägning där hon ville se resultat!
Och jo, det hjälper faktiskt då man vet att det är nån annan som ska kontrollera att man skött sej, haha.

Så nu har jag bannat fikabröd, snask, chips, glass och alkohol fram tills dess. Jag tillåter mej själv att dricka light och zeroläsk om jag blir jättesugen och litelite naturkarra på en helgdag om jag vill. Strypa till helt är nog ingen bra idee.
Så har jag börjat anteckna i min kalender vad jag äter varje dag så ser man ju om det ser ut att vara på tok för mycket eller inte, haha. Än så länge ser det helt okej ut.

Kan inte köra med min app där man väger o skriver in maten då vi råkat packa undan köksvågen i en kartong..menmen, får gå utan!

Är mäkta stolt över att jag t o m lyckades låta bli marängtårta hos Jonas mamma i förrgår då vi var där på middag. Marängtårta är ju en av de bästa tårtorna jag vet!!

På nyår tillåter jag mej dock att dricka lite bubbel och nåt litet gotta på julafton, men det kan jag tycka är helt okej.
När den 25e januari har passerat får jag dricka mej nåt glas vin på party om jag vill och äta nån karamell under helgen. Men med begränsningar! haha.

Jag har då tagit mina promenader varje dag, förutom igår då jag var helt slut i kroppen och armar och ben var som gelé.
fast på mitt papper jag fick står det promenader på 40-45min 3-4ggr i veckan. Men jag satsar då på en promenad varje dag. Skönt att röra lite på sej, och joggandet ställer jag in under vintern.

Nu ska vi ju flytta ut till pappa i stugan i december, och då har man ju inte tillgång till affärer så då är det ju lättare att hålla sej undan snask o sånt, det blir bra!

Dessutom får vi ju ta över Josefins motionscykel när vi flyttar in i våran lägenhet, så då skaj ag göra upp ett schema över hur mycket jag ska trampa på den under mina små pass och hur mycket jag ska göra med hantlarna och de övriga muskelövningarna.
Såg att det finns billiga boxhandskar och såna där mjuka plattor nån annan håller i som man kan slå på på Rusta. Ska nog göra en investering där, hehe, Jonas tycker ju också att sånt är kul så då kan man ju köra tillsammans med dom.

Och vad är då målet med det hela? Tjaa, mindre av det fluffiga på kroppen så att man ser musklerna lite mer och inte bara känner dom. Och så tänkte jag att kroppen ska må bra på insidan också, har hört det är bra ;)
Vill inte vara smalsmal, det är inte min grej. Lite att ta i vill jag ha och så muuuuskler! :D

Nåja, ska inte tråka ut er få som läser med sånt här tjaffs. Ville bara berätta om mina planer! :)

synd att det inte funkar med karateträning för mej..kroppen min är inte byggd för det riktigt :( det som var så roligt!


2 kommentarer:

Cecilia sa...

haha, alltså va? är den där bilden hemma hos mig? minns inte den där ljusa hyllan alls, vad läskigt =P När du flyttar hit är jag gärna med och tränar =D

Anonym sa...

haha, jo det var ju min hylla jag hade med när jag bodde där :D ja visst,vi kan trampa motionscykel pumpa med hantlarna och så då :D /bella