13 november 2012

Lägenhet

En liten update vad gäller lägenhetssök...sökandet är över! Igår fick jag ett tjockt, stort kuvert från Lulebo med hyresavtal och ett avtal till Luleå Energi (så vi får nån el) som skulle signeras och skickas tillbaka.
Vad jag inte visste var att man måste ha en hemförsäkring om man ska bo i deras lägenheter. Men det var lätt fixat.
Vi kollade runt lite på nätet och fastnade för nåt hos Folksam. Jag satt och kollade och försökte förstå hur man gjorde, men blev bara förvirrad. Så Jonas ringde dom istället. Var en mycket glad och hjälpsam karl som hjälpte oss att teckna en försäkring till ett rimligt pris (var mycket billigare än jag trodde).
Så i veckan får vi väl alla papper därifrån, och försäkringen börjar gälla från 1a februari då vi flyttar in och jag skulle få betala för ett helt år på en gång. Var inge dyrt ju, så tänkte att det var lättare än att betala varje månad. Dessutom har vi ju ingen hyra att betala de två närmaste månaderna, så funkar ju finfint.

Skuttade senare under kvällen upp på byn och postade, så nu är allt i sin ordning och bara den långa väntan på att få flytta in är kvar.
Men när vi nu tagit oss ur den här lägenheten (om typ 2 veckor) så går man ju bara och längtar efter julen, så då går det fort. Och sen är det ju bara januri man ska ta sej igenom så är vi där...i våran nya, fina, stora lägenhet!

Jag och Josefin var och kollade på den i lördags. Den var helt över förväntan! Den var ju gigantisk! Haha, men inte gör det mej nåt.
Det bästa var nog nästan att köket kan husera ett större bord än för 4 pers.

Den var som väldigt fräsch med nya golv (förutom ena sovrummet, men var helt okej golvmatta där inne ändå), neutrala tapeter (kan man ju dekorera precis som man vill) och helt och rent eller vad man ska säga.

Fyra garderober i ena sovrummet, vilken skillnad från att ha delat på en sån där lång o smal! Så var det ju en skrubb, vilket vi ju har nu också.

Det blir perfekt det där. Bara att jobb som fattas så är jag helnöjd. Skickade in två ansökningar igår, så hoppas hoppas. Alla andra jag skickat in har jag då inte hört ett ljud från, inte ens "tack för ansökan men vi har tillsatt tjänsten" som man alltid brukar få.
Nåja, det löser sej.

Så nu åker jag runt på små moln.

Innan jag glömmer, Jonas frågade mej "vad var det där i morse?". Jag fattade ingenting, men då han sa vad som hänt så ringde det en liten klocka..
Han hade vaknat av nåt ljud han inte fattade vad det var, och jag småvaknade av att han vaknade och sa högt "Vad fan var det som lät??!" varpå jag hade sagt "nej men jag sjöng lite bara..." och somnat om sen.
Och nej, inte hade jag sjungit nåt, haha, men han verkade då godta det som förklaring på ljudet, haha. Kanske hade jag drömt att jag sjöng, ingen aning. Men kul var det :D

Inga kommentarer: