24 november 2012

Middagsbjudning

I förrgår sa kusin Eric att "Kan vi inte hitta på nåt på fredag? Vi kan väl äta lite god mat och dricka några öl..eller nåt!" så jag sa att "Visst, ordna ni (han o Jonas alltså) nåt så nog kommer jag".
jag har en ny standard nu att inte engagera mej i enmassa saker jag inte behöver engagera mej i ett tag framöver så jag får varva ner ordentligt och inte ta mej vatten över huvudet igen.
Så dom kom fram till att vi skulle äta middag hemma hos oss då vi ska flytta ut ur lägenheten nästa vecka och så bjöd dom in några av de närmaste.
 
Så kom fredagen. Vi handlade all mat, och jag offrade mej faktiskt och hjälpte dom med en inköpslista då jag vet av tidigare erfarenhet att dom är kassa på sånt där, och gick på bolaget. Sen var det bara att fara hem och göra sej fin, min huvuduppgift för kvällen.
 
Halv 4 kom Tommy och Thomas och började hjälpa med maten. Eller rättare sagt, Thomas och Eric satt med varsin öl vid köksbordet medans Jonas och Tommy började med maten.
 
 Mästerkockarna
 
Jag erbjöd mej att hacka sallad då jag ändå inte hade något att göra.
Sen vid fem kom Alex och Pernilla, och sen var det bara att vänta på att maten skulle bli helt färdig.
 
Menyn bestod av wellington på fläskfilé, hasselbackspotatis, hemmagjord grönpepparsås och sallad. Var nog många byxknappar som höll på att sprätta loss efter den måltiden, det var så jäkla gott!
 
Sen ställde jag mej och skulle diska, men si på fan att Thomas tog hand om det istället! Det är bra gäster det, haha.
Så när allt var undanstökat fortsatte kvällen med oss 7 pers runt vårat lilla köksbord för 4 med öl, och pommac och alkoholfritt vin för min del. Det hanns med många disskutioner, ännu mera skratt och det var bara så där över-roligt :)
 
Sen skulle Jonas, Eric, Tommy och Thomas på Opera och Alex och Pernilla skulle hem. Så jag och Alex städade undan alla tomburkar och sen blev det folktomt, men jag kunde ändå inte sluta le. Det var en sån rolig kväll!
 
Av med finklnningen och på med Hello Kitty-mysdressen i fleece och så kröp jag in under Hello Kity-täcket framför TVn.
Döm av min förvåning då jag hörde fotsteg på bron kring klockan 1 och Jonas och Eric kom in. What? Hemma redan? Dom käkade upp resterna av köttet som fanns kvar och sen var dom nöjda, haha.
 
 
Jag tänkte när jag gick och la mej att "gud så skönt att veta att man vaknar i toppform imorgon då jag bara hade druckit alkoholfritt", och såg fram emot lördagens rejäla motionsrunda jag hade planerat in. Tji fick jag.. Jag vaknade med huvudvärk och mådde illa. Wtf? Jag som inte ens brukar bli bakis när jag druckit vin och så, utan är alltid bara trött då dagen efter.
Aldrig mera pommac på party! ;) Haha. Får väl köpa mej en stor Ramlösa med nån god smak om jag ska på party igen innan 25e januari, haha.



1 kommentar:

Hanna sa...

Lät som en väldigt trevlig meny..Blir hungrig fastän jag nyss åt lunch :D

Sv: Ja, bara prova, de var superenkla att baka :) Det kan bli din morot till att hålla dig ifrån sötsaker fram till jul :) Jag försöker låta bli under veckorna, det blir mycket frusna hallon och sötmandlar..haha :)