15 februari 2012

Sov så sött

Tänkte skriva igår, men hann inte.
Igår var det nämligen exakt 10 år sedan min trumhjälte Mick Tucker tog sitt sista andetag och somnade in och blev äntligen av med sin leukemi. Hoppas att du ännu sover sött där i din grav i Chorleywood!

Kommer ännu ihåg den dagen i åttan då jag, Sara och Johanna kom hem efter skolan och satte oss vid datorn hemma hos mej, gick in på Aftonbladets hemsida och där stod det att Mick hade dött. Vi tänkte genast att, det måste ju ha varit en annan med samma namn. Men nej, det var tyvärr min herr Tucker. Synd man aldrig hann se honom. Men jag får väl nöja mej med att jag såg Andy (gitarriste n i Sweet) live för några år sedan. Mick kommer ju ändå alltid vara med mej på min högra arm i form av tatuering :)

Bjussar väl på en av Sweets allra bästa låtar, The Six Teens.

Nu dags för The Real Housewifes of Beverly Hills och en semla :)

Inga kommentarer: