10 februari 2012

Utan öl i 6 dagar...

...nu lät det som att jag förväntar mej applåder när jag säger mitt namn, men så var inte fallet, haha.

Nej, men nu är det så att vi har varit på krogen och dansat i princip varje helg sen oktober men nu ikväll blir vi hemma. Det känns bra faktiskt. Trodde det skulle bli en sån där dö-helg då man inte gör nåt. Men när jag kom hem från jobbet satte vi igång att göra egna tortelinis. Helsikes vad gott det var! Åt liiite för mycket av jättepastan (vem fan orkar göra pyttesmå?) Men det blev då över en portion till en annan dag också.

När maten har sjunkit blir det kaffe/te, wienerbröd och nån film. Försökte lura till mej att få se alla Rockyfilmerna än en gång, men det gick inte. Notting Hill är ju på TV om en timme, och då man har en riktig karlakarl så ville han gärna se den, haha. Nog är han ju för söt ändå. Är väl kanske inte mitt första val av genre, men va fan, dom är ju i London så vad kan gå fel? ;)

Imorgon ska jag och Ida ta en tur till Larsbo för att hämta kutterspån från Larsbo Trä till stallet och hälsa på pappa, som lät så glad då jag ringde och sa vi skulle komma förbi.
Tänkte väl eventuellt skotta snö i helgen också. Det har legat lääänge nu, hehe.

Under marknadsfredagen fick jag en spännande fläck på min nya, gula kofta. Har inte en susning om vad det är. Det går som från axeln och neråt och är mörkt! Jag kan ju säga att jag drack ingen mörk dryck den kvällen. Det stod ju et glas rödvin på vårat bord, men kan inte minnas jag har varit och spillt med den. Nån som vet?
Så idag köpte jag Vanish! Så jaaa, nu får man snart se om det funkar så bra som det sägs i reklamen. Vet att vi i England hade en sprayflaska med sånt som man spejade på fläcken, även om tröjan varit i tvätten redan o inte fått bort fläcken, lät det verka ett tag och sen kunde man skrapa med naglen så försvann fläcken. Men någon sådan hittade jag inte här, fanns bara för möbler och mattor!

Jättespännande inlägg. Tack för mej!

Men den 2a mars, då blir det partaj! Då är det ju 20-årskalas!!


Nån som kan förklara vad detta är för slags folk? Såg 3-4st identiskt klädda kvinnor.

1 kommentar:

Hanna sa...

Kul med egna tortellinis, kanske man skulle våga sig på att prova.. :)

Sv: Är det nån gång i livet jag fått värja mig från oombedda kommentarer så är det varje dag sen Astrid kom ;) Har lärt mig att låta dem gå in genom ena örat och ut genom andra, men ibland är det någon irriterande jäkel som fastnar däremellan ;)