12 februari 2012

Glad i hågen

Årets underbaraste helg..hittils! Vet inte vad det är, men jag känner mej bara så överlycklig eller nåt. Det liksom bubblar i magen (nej, det är inte magsjuka) och kan inte sluta le. Lite läskigt att vara så här glad utan anledning.

Gårdagen spenderades i ett blåsigt Larsbo. Farbror Martin hade varit och skottat upp åt oss så vi kom åt spånet. Så vi fyllde upp x antal sopsäckar och stuvade in i bilen. Jäklar vad gott det luktade där inne! :)

Idag åkte jag, kusin Elin, kusin Lisa och hennes karl Olle till pulkbacken vid Talvatis först för att ta oss ett åk, men där var det fullt med knattar så vi gav upp det och drog vidare till Lommen för att spana in Blixtbacken. Där var det folktomt, förutom en och annan skidåkare och skoteråkare som susade förbi. Så vi slängde oss på de nyinköpta tefaten och for iväg som oljade blixtar ner för backen. Trodde jag skulle slå mej fördärvad första åket, men klarade mej helskinnad hela dagen .Den enda som gjorde en vurpa var Elin som körde in i kanten och nån slags vegetation vilket resulterade i någon slags bakåtvolt såg det ut som. Men vi återvände hem sen med livet i behåll allihopa :) Det måste göras om snart igen! Bara att hoppas på fint väder nästa helg!

 Balder och Lisa

 Olle susar iväg

Elin glassar i backen

Hemma igen så kom Jonas bror Ivan förbi så gjorde vi pizza och såg lite TV. Nu är det filmtajm och så ska jag försöka komma i säng i tid, ska ju åka till jobbet kvart över 6 imorgon.

Ligger och tittar på P.S I love you just nu. Är inte direkt någon blödig person, men fy fan vilken sorglig film! Haha. Är nog enda filmen jag fäller en tår till .DÅ har dom fan gjort det bra!

Igår såg vi den här Cornelis. Hittade den för billig peng på Konsum, så då fick man äntligen se den, nej jag vill inte ladda ner filmer. Jag vill ha dom uppradade i min filmhylla.
Och jag tänker bara, fan vilken press för han som spelade Cornelis, kommer inte ihåg namnet, att gestalta en så pass folkkär artist! Vette tusan om jag hade vågat, haha. Men jag tyckte han gjorde det bra. Mycket sevärd film!

2 kommentarer:

REGNSJUK. sa...

MEN GUD VAD LÄSKIGT! Jag har precis stängt av TVn efter att ha tittat på just Cornelis som jag hittade för en billig peng på Coop Forum visserligen, men VI ÄR SÅ SYNKADE! Sjukt bra film som sagt. Och tack för ditt fina sms förresten, jag blev jätteglad att du tänkte på lilla mig. <3

Isabell sa...

Haha! :D Ja jäklar, att man kan vara så synkade trots att man inte träffats på fler år...vill inte räkna ut hur många år det är, då kommer jag sjunka genom golvet och undra varför vi låtit gå så lång tid, haha.