06 februari 2012

Marknad och goda nyheter

Marknaden är över. Och även om det har varit väldigt roligt, så är dte skönt att det är över. Onsdagen spenderade vi med att dansa och tramsa på Opera. Torsdagen var "vilodag" så då plöjde jag igenom alla 6 Rocky-filmerna :) Sen innan jag skulle sova så drog jag igång trean en gång till, haha. Bara att passa på medans karln var ute och drack lite marknadsöl. Han vill ju aldrig se Rocky.

Fredagen gick vi en sväng på marknaden. Graderna var väl kring -35 vill jag minnas. Det var lite bitigt i kinderna kan jag ju säga. Hittade dock inte mycket av värde där utan köpte mej 5 polkagrisstångar och fick tre par sockar av syster då hon skulle köpa 15 par för 100kr :)
Sen var det hem och pynta sej lite och göra tacosen redo för gästerna :) Vi åt oss mätta, skrattade, gjorde varmvatten-i-kyla-tricket ("Nu ska alla ut och kolla när Jonas kastar vatten" haha), lyssnade på bra musik, drack lite KISS Destroyer-öl (äntligen!!). Sen kom limousinen (som kusin Elin fixat) och plockade upp oss. Vi skulle väl egentligen åka från oss och upp till Opera, men så tog vi oss en extra sväng. Tillslut ringde Alex och efterlyste oss, haha. Lovade att vi där när som helst, men nog tog det säkert en kvart-20 min innan vi faktiskt tog oss dit, hehe.  Är inte alla dagar arbetarklassen får roa sej på lyx-nivå.
 Jonas, jag och Alex på Opera

 Elin, Rickard, Cecce och Sofie i långbilen

Sandra och Josse i långbilen

På lördagen bjöd mamma och pappa på trerätters åt familjen och Cecces kompis Ida från Luleå. Under tiden fann mina två bästa kompisar varandra då Ida bjöd in Josse till sej så skulle vi mötas upp på Gasskas sen :)
Maten var förjäkla god! Sen ringde Eric då han inte hade nånstans att vara, så han fick komma dit o hänga tills vi skulle fara. Whiskyn slet sej från pappas barskåp och tömdes nästan helt, haha. Så var det dags att fara, och pappa följde med! Det var roligt :)
Dom hade ju renoverat upp bagarstugan bakom Gasskas, så man kunde sitta där också. Var riktigt mysigt med en öppen eld, en bardisk klädd i sten och allämnt mysigt så där. Snacka om att vårat gäng hade blandade åldrar, allt mellan 19 och 69! Haha, men åldern har ju ingen betydelse. Alla skrattade ju lika mycket för det :)
Mot slutet av kvällen var det en karl som drog fram ett dragspel och spelade och en annan hakade på på fiol. Sånt händer fan bara på Gasskas ;) Hur härligt som helst! Försökte filma, men på den bästa tagningen börjar Josse bröla i bakgrunden och sjunga "This is eeeeeeeengland!!" haha :D
 Lite suddigt, men detä r då Ida (snygg min, haha) och pappa

 Jonas och Eric goes Lady och Lufsen

 Cecce och jag

Elin, Josse och Ida

Söndagen spenderades med att se Titanic med Jonas och Sandra. Sen köpte jag och Ida lite snask och glodde båda Bridget Jones-filmerna, med en paus emellan för att åka och plocka in hästarna och ge dom mat. Brave Heart har ju blivit så duktig, han kan gå utan grimma och grimskaft från hagen och in i stallet, bara man går bakom han och sjasar bort han från höbalen som står efter halva vägen, haha.


Och de goda nyheterna är att jag ju får jobba i minst två veckor fr.o.m imorgon på Latitude Solar igen! Det skulle vara fullproduktion då, och efter det visste dom inte. Men hon sa att hon trodde det kunde vara så att det ska produceras efter det också :) Hoppas kan man ju! 12 pers av vårat tidigare 50 pers ska jobba nu. Vissa hade ju kvar tid på sin uppsägningstid, och sen fick de ringa in folk så det blev 12st...så ringde dom mej. Man kan ju inte bli annat än glad. Tackade genast ja! :)




Inga kommentarer: