13 februari 2012

Surfötter

Satte mej i skräddarsists på stolen i köket och tyckte efter ett tag att det luktade kattlåda. Började fundera vart denna lukt kom ifrån, då vi ju varken har en katt eller en kattlåda. Inser, hemskt nog, att det är mina fötter som luktar! Tvi vale för foppatofflor och sockar i en varm fabrik i 9 timmar..och full fart! Haha. Mina fötter som aldrig luktar blä. Dags att hoppa in i duschen kanske.

När jag kom hem idag så såg jag ett riktigt tjusigt inbjudningskort. I juni får vi gå på bröllop :) Fröken Roslund och herr Contreras ska gifta sej. Ooooh, då får man köpa sej en fin klänning och kanske ett par nya tjusiga skor ;) Nåt att se fram emot må jag säga!

Har bara varit på 2 bröllop i hela mitt liv. Det första ägde rum i Finland, och jag var väl inte jättegammal (gick väl på låg/mellanstadiet). Och då jag inte riktigt förstår finska så var det ju lite si och så med själva vigseln. Men allt gott man fick äta efteråt var trevligt.
Det andra var för några år sedan ute i Laddon då Jonas pappa gifte sej. Det var ju på svenska, så då förstod man ju vad som sas också, haha. Och sen bjöds det ju på go'mat inne i stugan, fiolspel och allmänt mysigt så där utan elektrisitet.
Jag själv har aldrig velat gifta mej, och har fortfarande inga planer på det då jag inte riktigt ser meningen med det. Men att gå på andras bröllop, det gör jag gärna. Det är ju så roligt, alla är glada och finklädda. Visst det är vi ju allihopa när vi har vanliga fredagspartyn också, haha, men det är nåt speciellt med just bröllop. Finns säkert fler såna där "speciella" festtillfällen som är så där ,men jag vet inte vad då jag aldrig är bjuden på nå sånt.

Men nåja, ser fram emot att få gå på bröllop i år. Även om det tar emot att kliva in i kyrkan. Känner mej som en hycklare varje gång. Inte mot kyrkan, men mot mej själv, haha. Men man får väl offra sej ibland för sina vänners skull.

Men först och främst måste jag ju ta mej fram till Elins 20-års kalas, sen är det ju 100-års kalas då pappa fyller 70 och Jonas 30 (på samma dag) eller om det blir två kalas för sej, jag vet inte. Sen hinner ju jag fylla år också och får ha 25-årskalas. :) Mycket att fira i år!

Snart snart får dom göra premiär.. :D

Inga kommentarer: