03 november 2009

Bla bla bla

Vilken kul helg det blev! :)
Fredagen bakade jag en cheesecake, så köpte vi tacogrejer och knatade upp till Jonas mamma och bjöd henne, ka, ingvar och vahid på tacos och cheesecake. Det var populärt! :)
Sen såg vi lite TV där och drog hos hem sen för Pip ville bjuda på en whisky. Så vi slog oss ner i TV-rummet med enmassa tända ljus bara. Så kom även Gunilla förbi och så drog vi igång en omgång Värsta Språket. Haha. Det var roligt :) Tyvärr vann jag inte, utan segern gick till Jonas.
Det gick rätt bra för mej där ett tag, men så kom tävlarinstinkterna fram hos Pip och Jonas så dom blev som galna på Ordstress och fick ungefär tusen ord var, haha, så då var det kört för min del ;)
Stackars Gunilla fick nästan inga poäng alls, haha.

Lördagen stack pojkarna ut och fiska, då bakade jag skorpor! Jävlar vad roligt det var. Har aldrig gjort det förut, men hittade ett bra recept, så var ju tvungen att prova. Dom blev dundergoda. Godare än de skorpor man köper iaf.
Sen blev vi bjudna på mat hos Katinka (Jonas mamma). Det var gottinamnam. Nån slags kycklinggryta. Och med några skedar sambal oelek (hur det nu stavas) blev det alldeles perfekt starkt.
Ingavr såg lite fundersam ut då jag slevade upp det och sa "Du....den är väldigt stark den där..." haha, I knooooow, men det är det som är så gott! :) slurp slurp.

Söndagen tänkte jag baka bröd, men blev lat. Haha. Så jag tvättade istället och såg Sex and the City-filmen medans tjeringen va och fiskade.
Sen myste vi vid TVn under kvällen med en påse snask och bubbel från vår nya bubbelmaskin :) soda stream är ju det bästa man kan ha nästan! haha, att vi inte tänkte på det tidigare ;)

Joo, Jonas har ju fått sina glasögon nu. Han är jättesötiplöt i dom :) Min lilla brillorm :D

Nu är dte tisdag, och jag sitter på Miroi och har tråkigt. Gubben vi har här bara tjorvar tycker jag, haha. Menmen, snart får man kanske gå hem. Då ska jag dammsuga. Tänkte göra det igår, men var så trött när jag kom hem från Miroi då. :( Är trött idag med, men måste fan dammsuga! Det knastrar under fötterna när man går i köket, haha.

Idag kommer ju även Jonas äldste bror Ivan hem. Hoppas bara att han inte är lika dramatisk som sist jag såg han, haha.

Igår spelade vi TP, fuuuuck vad svåra frågorna är i ett sånt där gammalt. Haha, det tog sin lilla tid, men tillslut vann jag :)

Det är faktiskt riktigt trevligt att vara hemmafru, haha, man får ju pyssla på med det man tycker är roligt. Städa är faktiskt kul, man kan ju dansa medans man gör det! ;) Så blir det ju så fint efteråt, haha.
Fast ett jobb hade ju varit trevligt. Leva lite småfattigt är inte roligt. Man vill ju kunna ha råd att göra något kul nångång, men det är svårt.
Det är tur att man inte måste "betala för sin underhållning", hohoho. :D

"Har ni ehh..hittat p-pillrerna?"
haha, vad jag fnissat åt det i snart en vecka nu, även om skämtet är typ ett år gammalt, haha.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

hahaha, vräka i sig ppiller =D men städa? du är så välkommen hit och städa, det är ju så tråkigt, orkar sällan, snabb dammsög lite idag, men är mycket mer som skulle behöva göras, men det ids jag inte =P vet inte hur man får bort smuts som sitter fast, haha

Isabell sa...

Haha, beror på vad för smuts det är och vart det sitter. Är det i badrum brukar ättika och citron vara bra ju ;)

Cecilia sa...

jaså =P men ska man blanda dem eller? hehe