09 november 2009

Packa saker och flytta

Det är avd vi gjort i helgen! Vi skulle till stugan, men så ringer dom från Jokkmokkshus och säger vi kan flytta nu och det är bäst vi gör det så fort som möjligt.

Sagt och gjort, vi packade genast ner så mycket vi kunde, vi upptäckte dock att vi inte hade nog med kartonger, och alla väskor blev fyllda och påsar och allt vi kunde hitta.

Sen drack vi nån bärs med Eric, Tommy och Thomas. Det var trevligt. :)

Jag vaknade pigg kring klockan 8 (skulle jag tro, ahde inte en klocka vid mej) på lördagen och väntade på larmet som skulle ringa 9. Jag väntade och väntade. Inget larm. SÅ jag klev upp och då var den 20 i 9. En snabbdusch och sen väcka Jonas för mera packande.

Fy faaan vad fult det blev i lägenheten, saker överallt och o-ordning. Usch! Men sen kom Eric förbi och körde oss med ungefär hälften av våra packade saker.

Jag tog mej en prommis till nya lägenheten (ungefär 2 minuter bort. haha) och började organisera alla grejerna, medans Jonas väntade på sin pappa och Ivan som skulle komma med släpvagn och flytta möblerna.
Så kom dom äntligen! Vi fick dit allt vi ville ha och lämnade kvar lite möbler vi tänkte försöka få Vahid att vilja ha (flytta frå nen tvåa till etta är ju kanske itne så smart, haha).
Kvällen spenderade vi med att organisera ännu mera och sen äta lite snask och se på TV.

Upp tidigt på söndagen för att börja städa ur tvåan. Det gick faktiskt bra. :) Blev skinande rent! Sen blev vi av med möblerna (pjuuh, han ville ha rubbet, eller som han sa, dom står hos han tills vi vill ha dom igen) och så fraktade vi våra förrådsgrejer till mammas garage då vi inte hittade nåt ledigt förråd :(
Vi pratade med dom idag, och dom sak visst fixa mer förråd. Är fler än vi i det huset som är utan.

Sen städade vi klart. Fy fan vad slut man var när man kom hem till nya lägenheten. Men fem minuter i soffan så var jag rastlös igen. Så jag fortsatte packa upp, och nu har jag packat upp klart. Blev mysigt! Fast vi har lite grejer vi vill ha till förrådet, så vi vet itne vad vi ska göra av det tillsvidare tyvärr.
Så väntar vi på att frakta en hylla från Pip som vi ska ha, och nånstans att göra av ett bord. Men annars är det prima!

Så ja, nu bor vi på SKogsgatan! haha

2 kommentarer:

sara sa...

Det är skönt att flytta :) man får som utrensat allt onödigt :)

Anonym sa...

jo, det verkar som att det blir flytt för oss med, framåt februari. och nog ska det rensas då :D