19 november 2009

besök och schackmatt

Jäkalr avd vi har haft besök i veckan so far.
I måndags var mitt sug efter att baka allt för stort, så jag svängde ihop en kaka. Men sen blev jag så mätt efter middagen att jag itne orkade någon kaka, och även om karln min gillar gotta så hade han då inte fått i sej en hel blåbärssockerkaka.
Men se då, som på beställning, knackade det på dörren! Ja se där, Ivan kom på besök och tog sej mer än gärna en kakbit och lite kaffe.
Sen när han skulle gå var vi lite schyssta och gav han 50kr från sparburken våran så han kunde köpa sej cigaretter (annars skulel ahn visst bli galen sa Jonas, haha).

Så gick det nån timme, så knackade det på dörren igen! In kommer Ola och Ann-cha, och de blev glada över te och kaka :)
Så fick de se min film Schackmatt. Och det var det trevligaste den dagen må jag säga. Ola hade en mycket djup analys av den och båda tyckte den var helt fantastisk! :) Var jäkligt kul med så mycket beröm.
Sen belv Ann-cha så sugen på att göra film och sa "Ola, vi måste köpa oss en filmkamera!" haha, så hade hon en rolig idée om en film i Laddon, haha.

Nåt jag aldrig ens tänkt på att jag kanske är bra på, men som jag tydligen är, det är visst att just klippa film!
Mamma blev imponerad av klippningen jag gjort till Sandras kalas-film, och nu blev Ola så imponerad över hur den här filmen var klippt. Så ja, kanske man har en nyupptäckt talang där ;) Kul är det ju iaf att klippa!

Så ja, den dagen kom kakan väl till pass. Fast hade jag vetat vi skulle få så mycket gäster hade jag bakat nåt roligare.

Tisdagen fick vi dock inget besök.
Men så igår kom Gunilla förbi ett tag och sen när vi skulle gå och sova gick jag in i köket för att dricka lite vatten bara..och utanför fönstret står Ivan än en gång. Jaha, så mycket för att gå och lägga sej då. han kom in, norpade en cigg av Jonas, drack lite saft och gick sen. Haha.

men ja, trevlig vecka har det varit hittils :) Dessutom ahr jag gjort klart en till julklapp till mamma och pappa! :D

1 kommentar:

Cecilia sa...

åh har ju inte fått se schackmatt ännu! int kalasfilmen heller =P kom hit och ta med dem! =D ni skulle väl hit snart?