16 november 2009

Plutosystemet

Förra veckan nån gång spelade vi TP. Jag fick frågan vilken planet som var kallast. Jag funderade länge och väl och svarade "månen", men kom sen på att det kanske inte ens är en planet, haha. Men så säger Jonas "men åh, Pluto såklart. Det är ju lätt att räkna ut, den är ju längst bort från solen!"
Jag blir ännu mer förvirrad och säger "men hur ska jag kunna veta det, jag vet inte i vilken ordning alla planeter är, och hur har dom mätt avståndet på det då?"
Haha, ja, det visade sej att jag är med old fashion än jag utger mej för att vara, jag trodde i den stunden att alla planeter kretsade kring Jorden, haha.
Men då poletten föll ner att det heter vårat "solsystem" så klickade det att solen är i mitten, och då mindes jag att plutte var längst bort, haha.
Sen sa jag "Jaja..men du, visst är jorden platt?" haha, då fick jag en mycket dumförklarande min och så sa han "Nu hoppas jag verkligen att du skämtar, haha", och då kunde jag inte hålla mej längre. För DET visste jag faktiskt att den inte var. :)

Men hade det itne varit roligt om allt kretsade kring Pluto och det hade hetat att det var vårat "Plutosystem"? haha :D

Nu har vi bott i våran etta i en vecka. Det går faktiskt bra. :) Den är mysig på sitt sätt.
I fredags blev vi bjudna på trerättersmiddag hos syster Sandra. Det var gottinjamnjam. Har fått en ny favoriträtt: pilgrimsmusslor!!! :D måste ha! Jag som inte ens gillar nån annan mat som komemr från havet, yuk! Men dom, mums mums mums må jag säga!
Så gick vi på opera en sväng, pissmusik och ingen man kände (förutom emelie och dom jag kom med då, haha).
Men det avr helt okej ändå.

Lördagen spenderades i soffan mesta delen av tiden. Vi såg Oh brother where art thou? som vi lånade av sandra. Den var väldigt bra tyckte jag :)

Söndagen åt vi den obligatoriska frukosten med scrambled eggs och rostat bröd. :) Mums! Så blev det att tvätta för min del. Så hann vi med mycket..mys, en liten promenix och så såg vi CJ7 och Om en Pojke :) underbara filmer båda två.

Inatt drömdeja g nåt läskigt, men minns inte vad. Jag minns bara att jag blev väckt av Jonas som hade blivit livrädd då jag började göra konstiga ljud, haha. Så vaknadej ag och var så rädd att jag inte ens vågade gå på toa förrän Jonas följde med och väntade utanför med dörren på glänt, haha. Sen låg han och höll om mej tills jag somnade om igen. :) Mys-gubbe där ;) söt - sötare- Jonas :D

Inga kommentarer: