19 oktober 2009

Så går en helg från vårat liv och kommer aldrig åter

eller hur nu den där boken heter, fast med dag istälelt för helg. Hmm..hehe

Ja, så har det gått ännu en helg. Vad har hänt under de dagarna? I fredags köpte vi dooodis och såg film och myste. Inget märkvärdigare än så.
Drömde dock om fula gubbar, men blev som tur var väckt av nano-chan i rätt tid innan det blev för läskigt. Vilken tur att han var vaken och kramsjuk! :) haha

Lördagen blev vi väckta av kusin Eric som ringde och sa att han och Jonas var tvugna att åka iväg mot Boden då, och Jonas flög upp ur sängen. Haha. Han hade väl slagit av ringklockan halvt i sömnen.
Dom skulle på fisketävling.
Själv spenderade jag dagen med att städa. Blev jättefint! :) Roligt avr det också. Brände även ut ett gäng kopior på 30-års kalasfilmen. Den blev bra tyckte jag! Jagh ade bara lyckats chabbla till det med menyn på första jag gjorde, haha, den blev så fel. Men efter en liten ändring blev det prima!
Hann även med en prommis upp till Lommen för att hämta ett hänglås.
Sen blöev det film när tjeringen kom hem igen :)


Söndagen avr vi riktigt duktiga. Vi rensade ur skrubben och flyttade saker därifrån till vårat förråd som vi äntligen fått oss! :) (därav hämtningen av hänglåset).
Vi har haft en stor, svart säck där inne med saker som kom från deras gamla lägenhet som baar stått därr orörd. Men så gick vi igenom den, och hälften var sånt som kunde kastas. Så fanns även en av Jonas gamal tröjor som han inte vilel ha kvar så jag tog den. Den är jätemysig :) Så fanns det enmassa saker som skulle ner i våran "Ivan och Gi"-kartong vi gjort iordning tills de komemr hem igen, haha, för vi hittade deras saker i nå kartonger också. Så nu står dne lådan och väntar i förrådet.
Sen var jag ännu duktigare och städade i våran "fiskegarderob" och ställde alla kastspön och flugspön i skrubben (som helt plötsligt var alldeles tom ju) tillsammans med en påse med sommarfiskegrejer. Sen packadej ag iordning fiskeväskan med vinterfiskegrejer. Den står även den i skrubben, så nu har vi all of a sudden en nästan tom garderob!
Men skrubben ser så snygg och prydlig ut nu! Nästan så man kan bo där inne ;)

Jag hade en tanke att köpa några klädhängare och hänga alla koftorna på i den tomam gardisen. För den har bara en hylla högst upp och sen en stång för att galga kläder. Men vad fan, jag är itne den typen som orkar galga kläder, är ju skitjobbigt, haha. Men kanske man skulle ta och göra det iaf. För koftorna och tjocktröjoprna ligger på en hylla som är så högt upp och man får aldrig tag på nåt där, haha.

Men nu sitter jag på bibblan. Ska låna en bok, en bakbok med recept på tårtor och mjuka kakor. :) Vi har en sån fin recept bok där vi skriver in egna recept. Så tänkte knycka några från låneboken och sätta i den. Har som inga bakrecept. Och nu ärj ag igång med min bak-mani igen, haha.
Blev så rastlös igårkväll och var tvungen att slänga ihop en kaka med blåbär i. Sen kom Sandra och Harald förbi för att spela När och Fjärran. Jag förlorade :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du inte vinner när jag är med och spelar :P Haha

Cecilia sa...

Jag vill också spela när och fjärran! Kom hit och ta med spelet =D