06 oktober 2009

En helg i Laddon

I fredags åkte vi till Laddon.
Ahmad kom och plockade upp oss och Jonas bror Ka och körde dit oss (så långt vägen räcker iaf). Sen var det bara att hoppa i båten och brumma över sjön till stugan. Det var en ås jäkla vacker kväll må jag säga. Lite småkallt, alldeles vindstilla och en fullmåne som lyste upp vägen åt oss.
Sen fick vi komma in i värmen :)

Det avr svårt att sova på kvällen dock, haha, jag var svamlig och ville inte låta Jonas somna (även om han var jättetrött), Ka och Ingvar lyssnade på radio på för hög volym och vägrade sänka (är bara ett rum), och vad deras pappa gjorde, ja det minns jag inte. Haha. Men han hade förmodligen itne somnat iaf, vore nog omöjligt i allt det oljudet.
Tillslut blev allt tyst och alal sov.

På lördagen vaknade vi klockan 8 och klev upp. Ute såg det ut som Jack Frost Wonderland, eller nåt, det var alldeles vitt av frost överallt. Jag ahde tyvärr inte med mej kameran, så fick inga bilder av det :(

Dagen spenderades av stickning, läsning, tedrickande och en runad med båten för att hjälpa tjeringen med löjnäten, haha. Sen fick jag lära mej anväönda motorsåg! Det avr banne mej roligt! Haha. Vi skulle såga ved, men hann inte så långt då kedjan på motorsågen blev slapp hela tiden. Tillslut upptäckte vi att det fatatdes en skruv inuti den. Hur nu den lyckats rymma, så det gick itne att laga just då.

På kvällen spelade vi kort. Jag vann i Chicago, blev helt förvånad.
Ka- Jag har triss, är det nån som tar det
Jag- Alltså, jag har så här (lägger ner korten), jag vet inte om det är bättre eller sämre...
Jonas- äääsch, vad fan
Ingvar- Färgstege! Åh, jäkla nörd! Fan
Hahaha, så ja, då vann jag då ;) Är inge vidare bra på att veta i vilken ordning alla dom där sakeran kommer, men färgstege var visst bra :) hehe

På söndagen när vi åkte hem var det ju ett jäkal äventyr. Vi skulle åka med två båtar, och jag, Joans och Ingvar tog den som gick söligare och åkte iväg lite tidigare. Efter en fjärdedel av vägen stannar båten och vill inte gå igång...sopaptorsk! Så ja, där satt vi och väntade på att dom andra skulel komma åkande så vi kunde få lite bensin.
Tillslut kom dom och vi fick igång båtj'äveln igen.

I bilen sen hände det ännu mer. Helt plötsligt bromsar Ola in tvärt, men då det hade snöat och blivit lite halt så kanade bilen fram en extra bit istället för att stanna. Jag fattade ingenting och kolalde ut genom ett igenimmat fönster och ser...en stor satans älgrumpa!
Det var precis så att vi missade älgen, den sprang bredvid bilen, väldigt väldigt nära, och sen kutade den förbi framför oss och var då närmare än en meter.
Allt gick så väldigt fort, men alla fyra trodde då vi skulle krocka eller hamna i diket. Haha, fan vilken dödsångest jag fick. Hade jätteont i kroppen resten av vägen hem.
Som tur är så körde han väldigt sakta, annars hade vi då garanterat krockat elelr hamnat i diket. Pjuuh! Då var jag glad att det inte var Harald bakom ratten ;) hehe.

Men vi kom hem safe and sound och åt vårrullar, ris och currysås. Bra slut på dagen! :)

Inga kommentarer: