13 oktober 2009

Kalas

I fredags drog Jonas på kalas i Padjerim, det hade visst inte direkt kommit nån dit. Var väl han coh 3 grabbar till, eller nå.
Själv spenderade jag fredagen på PRO med systrar, Jossis, Haraldo ch Rickard för att ordna för kalaset och dricka några bärs.

Sen drog vi vidare till Gasskas där vi även mötte upp Jonas, Eric och Pip.
Var en trevlig kväll, även om det var lite dött på Gasskas, menmen, vi hade det ju trevligt där ändå.

Lördagen var det bara att kliva upp och dra sej till PRO än en gång för ännu mera förberedelser. Sen hem och duscha opch dra på sej den nya, fina, röda klänningen! Jag tyckte iaf att jag avr jättefin den kvällen (och det var jag faktiskt inte ensam om, var 4 till som tyckte jag var jättefin, hehe, var iaf 4 som sa det).

Jag var "välkomstkommitén" och servade alla varsin öl och en kopp med snacks vid entrén. Sen lektej ag och Sandra servitriser innan det var dags att sätta sej med guran och sjunga lite.
Sen var det servitris dags igen. Är roligt att få leka lite ibland, haha, leka att man har jobb serru ;)

Klang & Co (jag och jossis med andra ord) drog igång våran spelning, som lite improviserat kom i två sektioner, då det belv som "öppen scen" senare så var dte ju lika bra att köra fem låtar till, eller? ;)

Under öppen scen-delen sjöng även Sanna med komp av Josse, jag och Cecce körde Billy och så efter lite övertalning fick vi även höra Jonas lilla trudelutt "Joakim", haha.

När det vankades tårta och kakor var jag så jäkla mätt att jag inte fick ner nåt :( fast jag fick med mej fika hem dagne efter så jag gick inte miste om nåt, hihi.

Det avr ett förjävla trevligt och roligt 30-års kalas må jag säga! Jättebra stämning, roligt folk, perfekta tillfällen för att dra fram filmkameran (är nästan kalr med klippningen nu, hehe, det blir jättebra!).
Så höll ju Harald även ett tal, ca 70% av oss trodde att han skulle fria! Haha. Jag satt spänt och väntade och hade bestämt vilken väg jag skulle springa till kameran för att byta vinkel när han ställde sej på knä, haha, men det kom aldrig fram någon ring!
Efter talet kom Jonas fram till mej och höll på att krama sönder mej och sa att det avr ett sånt fint tal att han bara insåg ännu mer hur mycket han älskade mej, naaaw! Dulledullo :)

Folk droppade av en efter en sen då det började bli sent och tillslut var det bara jag, Sandra, Harald, Pip och Tomas kvar. Vi satt i köket och surrade till riktigt sent, haha. Eller ja, Pip han somnade ju sittande, haha.
Sen avr det bara att traska hem och jag slocknade då på en gång.
Vaknade sen mellan 9 och 10 av att Jonas smekte mej på ryggen. Jag drömde just att jag satt vid ett jättebord med enmassa okända människor, och då halvt i sömnen trodde jag det avr nån av dom och jag höll på att bli galen och vråla "inte röra mej!!" haha. Sen kändej ag igen känslan och fattade att det avr älsklingen min :) Haha.

Men ja, lite kortfattat så var det en perfekt helg!

Inga kommentarer: