15 februari 2013

Fredag

Fredag idag, vad fort veckorna går! Tiden brukar ju alltid gå übersakta när man är arbetslös, men nu flyger den bara fram.
Fast nog saknar jag rejält att jobba. Ska skicka in lite ansökningar imorgon tänkte jag, och sen skriva ut några CV:n man kan gå och "dela ut", haha.
Kan ju kanske bero på att jag faktiskt har nåt att göra på dagarna ändå nu när vi flyttat.

I tisdags kring middagstid fick vi våra möbler! Efter x antal timmars pillande för att få ihop allt så blev lägenheten genast mycket mycket bättre. Blev riktigt mysigt, och köket blev precis som jag sett det i huvudet (minus mattan jag inte hittat ännu).

Idag har jag och syster Cecilia tränat. Det var gode roligt att höra hennes dödsljud vid "säteslyften", haha. Varje gång benen skulle ut och nära backen så kom det ett kvidande och jag förväntade mej nästan att se liemannen i dörröppningen, haha. Men icket! Hon tog sej igenom hela passet, mycket bra där!
Vi körde lite boxning med mitsarna också. Det är ju riktigt roligt tycker jag, men jobbigt som tusan! Cecces stil var ju oslagbar, haha, såg ut som en liten hoppjerka med ett stort leende när hon tjongade till, haha. Jag gjorde mitt bästa för att förklara hur hon skulle göra för att få till kraften i slagen, så det blev bättre tillslut, haha. Ge oss lite tid bara så är vi som Muhammad Ali, hehe.
Det konstiga med att slå så där är att jag vet precis hur man ska göra för att få till ett ordentligt slag, men ändå så blir det inte riktigt så bra som det hade kunnat bli! Haha, nåja, det tar sej nog snart.

När jag tränade karate var det samma sak. En jävel på alla sparkar, dom var snabba och kraftfulla, men med slagen...jag kunde ju göra dom, men det vart som inte samma sak riktigt, haha.
Men det ska övas upp!

Om nån timme ska jag med Cecce och karln hennes in till stan. Hon ska köpa nå handdukar och så och jag ska fönstershoppa lite, haha. Sedan är det bara att vänta på träningspass nummer två hemma hos Josse. Ska bli riktigt spännande att se vad det är för nåt jox vi ska göra egentligen...

Inga kommentarer: