12 februari 2013

I möblernas värld

Tisdag idag, och fortfarande möbellösa...
I torsdags ringde jag till Jysk så fort dom öpnade och frågade hur det gick för möblerna. Killen (som av min forskning måste ha varit samma som stod i kassan när jag var där) sa att det stod i datorn att dom kommer på måndag eller tisdag. Jag blev väl lite irriterad (irriterad på det där finska sättet...arg! haha) och sa "Jasså, men när jag var där hos er i fredags och beställde dom så sa ni att dom skulle komma på torsdag..alltså idag!". Killen blev knäpptyst i vad som kändes som en evighet och fick se fram "jaaa... det vet jag ju inte vad som är sagt men här står det början på nästa vecka"...Han fick ett sarkastiskt tack av mej och sen la jag på.
Jag som brukar vara trevligare än trevligast i telefon, men jag blev så arg då dom inte kan hålla vad dom lovat och sen inte ens be om ursäkt utan bara försöker komma undan. Dom representerar ju för fan ett företag där allmänheten är kunderna, fattar dom inte att ryktet snabbt kan sprida sej över deas dåliga service?

Nåja, så igår tog jag bussen dit ut och hade förberett mej väl under resan vad jag skulle och hur, så jag inte skulle låta för arg, utan mer bestämd.
När jag nästan var framme kom ett sms från Jysk at möblerna hade kommit till butiken. Wow! Så jag gick in dit och fram till kassan.
Här blev jag förvånad, för bredvid kassan stod en karl och fyllde på med varor på nå hyllor, och jag hann inte mer än fram till kassan så sa han "Hej! Vad funderar du på", släppte i princip allt och kom fram till kassan för att hjälpa mej med ett glatt bemötande. Jag blev helt paff! Haha
Så ja, jag bokade hemkörning till idag och betalade för allting, så nu hoppas jag verkligen att dom kommer idag! Annars kommer dom få ett helvete vill jag lova!
Det gick att få det hemkört igår redan, men då kostade det visst mera, så då sparaar jag hellre dom pengarna och väntar en dag till.

Så förhoppningsvis får vi skruva ihop lite möbler idag nångång och kommer kunna sitta i en soffa med tekoppen på soffbordet nästa gång vi ser en film. Så skönt!

 
Sen är det bara en ny namnskylt som fattas så är lyan komplett. Vet inte riktigt hur Lulebo tänkte här.. Har gjort provisoriskt nu själv och klistrat över en handskrivet "Larsson"-lapp över Isaksson, haha. 


Inga kommentarer: