12 februari 2013

Sly Moves

Igår tog jag äntligen mitt första träningspass! Endast pyttelite hosta kvar hade jag, men den märker jag knappt av. Och kroppen är hur pigg som helst.

Så ja, jag hoppade upp på motionscykeln och trampade på i 20 min, bäst att börja lätt, för att sen pumpa lite muskler.
Vet inte när jag svettats så sist! Haha. Men det var skönt. Var jäkligt mör i kroppen efteråt, så då var det skönt med en dusch och sen myskläder och Rocky i DVDn.

Så på onsdag går nästa pass och på fredag blir det ett pass hos Josefin. Kommer inte ihåg vad det hette, men tydligen är han/hon helt galen som håller i det på DVDn. Blimey! Haha. Men det blir kul att testa nåt nytt.
Och utöver träningspassen blir det promenader (tusan att jag glömde gångstavarna i Jokkmokk!).

Men förra veckan, då tog jag det ju bara lugnt så man blev frisk ordentligt, men höll mej till rätta ätandet och var behagligt mätt och belåten hela tiden.
Så döm av min förvåning då jag vägde mej i slutet av veckan och såg att..jag hade gått ner 1,5kg!!! What?! Var det så enkelt? Haha.
För när vi flyttat in vägde jag mej en morgon (okej, då väger man alltid lite mindre..men håller mej till det, för verkar orimligt att jag gått ner ännu mera) och fick en chock över vad jag vägde, det lät så mycket (men går inte ut med nå siffror här).
Så andra gången jag vägde mej så hade jag redan varit uppe i några timmar och hunnit käka frukost o allt..tog för givet att vågen skulle visa samma som sist..men icket! 1,5kg ner! Jag trodde knappt mina ögon utan ställde mej där igen lite senare, men den stod kvar på samma matchvikt! Wow!

Haha, så det var en glad överraskning. Så nu ser jag fram emot att ställa mej på vågen igen till helgen, haha, se om det hänt nå mer.
Fast då jag ju vill bygga på mej lite muskler så lär det ju kanske inte bli lika mycket i veckan sen då musklerna fattat at dom ska bli större, haha. Menmen, inte gör det mej nåt. Jag har inte ens nån "målvikt". Utan väger mej väl mest för att se om det händer nåt där.
Mitt mål är ju mer hur det ser ut, och har väldigt svårt att placera den looken till en vikt.

Så jo, Sly Moves-boken var nog jävligt välspenderade pengar! Och när jag blir sugen på gotta, så brukar jag bara läsa en snutt ur boken så försvinner suget och jag blir lika taggad igen, haha.

Det är min nya bibel det, haha. Och den står fint placerad på hyllan inne i mini-gymmet vårat.
 
 
Vårat lilla gym ja. Finns mer träningsprylar jag vill ha. Men man kommer ändå ganska långt med det vi har nu; en träningscykel, ett par 1kg-hantlar, ett par hantlar som går från 2-10kg på varje hantel (jag har dom bara på 5 ännu, hehe), boxarhandskar och 2 handmitsar, såna här man klämmer ihop i händerna för att få bättre grepp och tränar underarmsmuskeln med och så har vi ett sånt här gummibandsaktivt "rep" med handtag i varje ända som man kan göra många olika saker med. Den vi har är "medium", så såg jag att det fann en tyngre också, så det går segare att dra i den. Mediumen funkar perfekt för mej, inte för tungt och inte för lätt. Men när den blir för lätt så är det ju bra att köpa den tyngre.
 
Den går ju att klämma fast ovanför dörren (eller ha nån som hålelr i den högt) så kan man ju stå med ryggen mot och dra ner över huvudet..ni vet som man kan göra med den där "repmaskinen" på gym. Så det är ett prima redskap!
 
Ett hoppred ska jag gräva fram också. Har ett fint hos mamma och pappa, som jag glömde. Men till påsk ska vi ju dit, så då ska jag plocka med mej det :)
 
Men vårat hemmagym är faktiskt bra. För jag skulle nog inte idas släpa mej iväg till nåt gym, och träna vill jag ju. Och då jag ändå just börjat ordentligt så duger det här gott o väl till mej. Så är det ju så smidigt att man bara behöver byta om och gå in i det rummet och köra, och sen när man är helt färdig är det bara in i duschen och på med nya kläder så kan man sjunka ner i soffan sen, haha.


2 kommentarer:

Anonym sa...

all the time i used to read smaller content which also clear their
motive, and that is also happening with this paragraph
which I am reading here.

My web blog ... visit the official web site

Anonym sa...

I read this article completely on the topic of the comparison of newest and previous technologies, it's amazing article.

My blog: accurate psychic readings