06 februari 2013

Hej då tvåtusentolv

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Läste finska, tatuerade ryggen, åkte limousine

2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej

4. Dog någon som stod dig nära? Nej

5. Vilka länder besökte du? England och Finland

6. Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013? Ett jobb. Hade ju bara jobb till sista augusti :(

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 31a augusti. För det var verkligen sista dagen på fabriken

8. Vad var din största framgång 2012? Att jag/vi vågade ta klivet och bestämma oss för att flytta till Luleå

9. Största misstaget? Vet inte om jag gjorde några...

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Bara normalsjuk

11. Bästa köpet? Mina stickningsstickor i plast, haha

12. Vad spenderade du mest pengar på? Ingen aning faktiskt

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? När vi fick lägenheten tilldelad åt oss

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? Freak med KISS

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det var nog på samma jämna glada nivå

16. Vad önskar du att du gjort mer? Samma som förra årets, målat!

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit godis o annat gotta

18. Hur tillbringar du nyår? Tillbringade nyåret hos syster Sandra och Niclas med Jonas, Cecce, Rickard och Mattias (hette han väl?) här i Luleå

19. Blev du kär i år? Pugh Rogefeldt om man ska tro vad som händer i drömmarna ;) hahaha

20. Favoritprogram på TV? Historieätarna var nog det bästa nya

21. Bästa boken du läste? The People of the Abyss av Jack London

22. Största musikaliska upptäckten? Vart nog ingen ny sån

23. Något du önskade dig och fick? En lägenhet, plus allt jag fick i julklapp!

24. Något du önskade dig men inte fick? En hundvalp

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Åt tårta med mamma, pappa, Jonas, Sara, Ida, Eric, Sandra och Niclas

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om man inte hade blivit arbetslös

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2012? Blommig, glittrig, färgglad.

28. Vad fick dig att må bra? Mina nära och kära

29. Vem saknade du? Farmor och Englandsfamiljen

30. De bästa nya människorna du träffade år 2011? Tror inte att jag träffade nåt nytt folk direkt. Var nog bara med dom "gamla vanliga". Men det duger gott och väl till mej :)

Kort och gott, 2012 var ett bra år. Jag hade roligt på fabriken in i det sista, även om det fortfarande kan kännas lite vemodigt och trist att det faktiskt är över. Men men, nya utmaningar känns lockande nu!
Jag hade kul med mina vänner och familj, tog steget att flytta från Jokkmokk (än en gång), är kär i karlsloken min ännu och ser fram emot nya öden och äventyr för 2013!

Min ständiga följeslagare Nasse hade också ett bra år. Här tar han sej en Magners på The White Hart i London

Inga kommentarer: