07 januari 2014

Smurfar

Idag var vi på Willys och handlade lite. Tvål stod på listan och jag ville prompt ha "family fresh" då dom räcker länge, luktar gott, schysst konsistens och inte så dyr (varsågoda för reklamen, family fresh).
Jag skulle precis till att hugga samma som vi hade innan men fick syn på den bredvid och utbrast överlyckligt "en smurf!!!!". Trodde det skulle krävas lite övertalning, men Jonas sa bara "Men ta den då". Mycket nöjd Isabell dansade bort till kassan. 


Kom på en till sak jag lovat mej själv för det nya året, och det är att börja göra mer saker själv när det kommer till sånt man äter, i den mån jag klarar av det. 
Jag har länge funderat på att människor måste ju ha mått så mycket bättre förut innan vi började proppa i oss all skit som vi egentligen inte ens vet vad det är. Som alla dessa E-nummer t ex. 

Jag slog ju till ordentligt med mina hemmagjorda julklappar i år och bakade knäckebröd, kokade egen sweet chilisås och blandade egen tacokryddmix (som tydligen var god att blanda i fil o ha som dipp också fick jag höra). 
Egna tortillabröd var ju lätt också att göra, och goda också! 

Visst kommer det ju bli köpesgrejer också för min del, men man måste ju börja nånstans. 
Och när jag är själv tycker jag det är kul att dona med såna grejer! 

En annan julklapp jag gav bort (en till cecce och en till sandra & niclas). Får se när dom kvitterar ut sina presentkort! :)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Det måste ju bli lite smutsigare innan jag kvitterar ut det ;)det var inte så längesedan jag skurade och dammtorkade. Dammsuga måste jag ju göra en gång i vekcan då det blir dammigt så snabbt förstås =P