05 januari 2014

Nytt år

Så var det 2014 då, spännande att se vad detta år har att erbjuda! 

Vad jag vet är i alla fall att min käre Jonas åker till Gotland den 17e januari för att påbörja en kockutbildning. Som tur är får han gratisresor hem då och då. 
Jättekul för han är det ju att få utbilda sej till sitt drömyrke, och så har han ju dessutom flera familjemedlemmar på Gotland..mindre kul för mej som klättrar på väggarna när jag är själv för länge, haha. 
Han tyckte att jag skulle följa med dit. Men jag vill inte spendera ett år på ön där. Spara en slant för att kunna åka dit och hälsa på kan jag gärna göra däremot! 

Så, det blir att ta tag i det nya året när jag blir ensam hemma. Just nu myser vi mest runt bara, och försöker ta oss igenom alla säsonger av Dexter! Haha

Dexter ja, jag läste om den och tyckte det lät spännande (trots att jag är väldigt o-förtjust i serier, med vissa undantag). Så jag skaffade Netflix och höll tummarna för att serien skulle vara bra. Den var helt över förväntan, den var ju superbra! Haha. Inte alls som alla andra dyngserier jag försökt titta på. 
Till följd har jag nu flera nätter i rad drömt om mordutredningar. Men priset togs nog i natt då Dexters röst agerade berättarröst genom hela drömmen (ingen mordutredning dock), haha , det var nåt nytt! 

Precis som förra året tänkte jag satsa på bokläsning! Då var 10 målet , men jag hann med 12st (trots att läsningen var nästan obefintlig under sommaren). 

Idag började jag på min första bok som jag spanat in länge och fick i julklapp av syster Cecilia. 


Längtar till 22 april, då släpps Paul Stanleys självbiografi! 

Neppspepps, nu måste jag dra mej till datorn och langa in mer skivor i itunes så det blir klart nångång! 


Gott nytt år! 

1 kommentar:

Hanna sa...

Heja heja! Mer läsning till folket :) Skönt att bläddra i riktigt papper istället för att glo på data/tv/mobilskärm :)