13 april 2012

Tom lägenhet

I onsdagskväll for Jonas till stugan och jag blev kvar då jag ju har skola på dagarna. Är ganska trevligt att vara själv så här ibland, bara så man inte glömmer bort att det ju faktiskt är kul att umgås med sej själv också :) Igår skulle jag göra korvstroganoff, men måste ha tänkt lite fel. För när jag ätit klart och gjort en matlåda till idag var det jättemycket kvar. Jag som ville laga ny mat idag... Men som tur är har jag en bra granne i form av kusin Eric, så han skulle äta av den till lunch idag, haha. I utbyte går han ut med lilla Cherry som jag ska vakta under helgen.

Alltså, i den förra lägenheten tyckte jag inte om att vara själv när jag skulle sova. Det kändes som att man aldrig riktigt var ensam. Men i den här, ja inga problem. Igår när jag gick och la mej så låg jag och stirrade rakt ut i mörkret, men det var hur lugnt som helst. Försökte höra om man hörde nå underliga ljud, men det var bara de vanliga lägenhetsljuden som kylskåpet och sånt. Vilken lättnad! Haha. I förra lägenheten, 2 dörrar bort, hörde man ju ibland toalocket smälla till, som att nån gick omkring och så, och andra saker man inte ens fattade vad det var.
Underligt egentligen, då det i övriga lägenheter i den längan hörs underliga ljud och skuggor smyger förbi fönstrerna. Hur lyckas våran vara tom?

Till sommaren ska vi då ut på spökjakt, haha. :) Hade varit kul att fånga nåt på kort eller nå faktiskt. Fats jag tror inte man ska rota allt för mycket i sånt, man vet ju liksom inte vad man har med att göra. Men är det platsminnen som "spökar" känns det ju lugnt, men frågan är ju hur fan man vet att det är det just när man ser det? Haha. Måste forska vidare lite i det där.

Inga kommentarer: