01 mars 2012

Årets finaste dag?

Det känns som om det här är årets, hittils (hur sjutton stavas det? haha), finaste dag.
Igår jobbade jag min sista dag på fabriken, än en gång. Men det känns just nu som att det inte gör nåt. Att få anställning 3 dagar åt gången (ungefär) är inte riktigt min grej, då kan jag lika gärna vara utan iställer för att bli utnyttjad på det sättet. För så känner då jag det. Dom vet att vi vill jobba, att det inte direkt finns andra jobb som står och väntar på oss så då fattar dom väl att alla tackar och tar emot. Visst, solcellsindustrin ser lite osäker ut just nu, MEN, jag tycker då fan inte man kan få bolla med folk hur man vill ändå. Och facket hade ju sagt att dom inte fick göra så där mer än 2 ggr, att förlänga anställningen ett par dagar. Men tjaa, jag har då fått så 3 ggr om jag räknat rätt. Och endel har ju fått fler gånger. Nej, har dom en ordentlig anställning att erbjuda så kommer jag gärna tillbaka, annars får det vara för min del.
4 st av 11 tog dom bort nu. En av oss förstår jag, för hon var sjuk hela tiden. Men oss andra tre? Förmodligen för att vi höjde våra röster och sa ifrån när vi tyckte saker inte stämde osv. Nåja, gick ju ut med värdigheten kvar iaf. Det tråkiga med det hela är att det var ett jobb jag gillade, och jag vet att jobbet gillade mej. Menmen, inte tänker jag vara där och slicka röv för det.

Så idag fick ajg en stark startsträcka in i arbetslösheten. Jag vaknade klockan 8, och det första jag ser är Jonas dotter som ligger bredvid mej medans Jonas snarkar i gästsängen. När under natten detta hänt har jag ingen aning om, haha, nåja. Vi åt frukost och sedan gav jag mej ut på en promenad i solen med musik skrålande i öronen. Det var förjäkla härligt! När jag kom hem igen, efter en 40-50 min, vart jag så rastlös så jag gick ut och skottade snön vi skulle skottat för några veckor sen. Vet inte när jag svettats så mycket senast! Sen var det in och hopp i duschen och ta på sej min fina rosa tyll-volangkjol. Jonas och Lovisa for ut och pimplade med Pip o Gunilla så jag slog mej ner vid köksbordet med gitarren och fortsatte nöta låten jag hållt på med i flera dagar nu, Forever med KISS. Kan ju melodin utan o innan o baklänges ungefär, men har inte lyckats få till det. Har tappat melodin totalt när jag ska sjunga den, tappat tonen och allt vad man nu kan tappa. Men idag, då fick jag till det! Gud så skönt. Jag har varit så arg över att jag inte fått till det, haha.

Det där med ballader har ju aldrig varit min grej. Men tänkte att det vore kul att spela nån KISS-låt. Då jag ju kör akustiskt så är det ju inte lika kul med de "vanliga" låtarna (alltså de rockigare) då det låter lite tamt utan bas o trummor och elgitarrer, så kom på att jag ju kunde leta fram nån ballad. Så hittadej ag ju Forever, som ju egentligen är en ganska fin låt, och såg att den hade enkla ackord, men då körde det ju ihop sej med resten. Bytte tonart på den, men det gick åt helvete det med, haha. Hittade även fram Everytime I Look at You, men den klarade jag på första försöket, det var ju lite tröst iaf.

Senare idag blir det att knalla upp till kusin Elin för lite bakande, för imorgon är det kalas!!! Äntligen. :)

Paul och jag har bråkat så över den där låten, men nu är vi vänner igen. Och om en månad får han en kompis där på ryggen :)

Inga kommentarer: