04 mars 2012

Helg

Nu snart är helgen över. En bra helg har det varit! På fredagen var det kalas för hela slanten! Jag och Elin stressade på som fan med att göra bål, sätta glasyr på cupcakesen, göra klart tårtan (vi bakade ju bottnarna dagen innan), hänga upp ballonger och allt vad det nu var. Men vi hann! Sen kom Sara, Urban, Lisa, Olle och Ida så fick man börja snaska. Allt var väldigt rosa och väldigt cäldigt gott. Smakade på allt förutom nån havrekaka med nougat. Magen hann bli full innan, haha. Mycket skratt, mycket prat och förjäkla mycket glädje var det innan vi traskade iväg ut på Opera för att dansa. Och dansa, det gjorde vi! Förstår inte att jag kan dansa i höga klackar men inte gå i dom, är ett mysterium för mej.
Vart inte mycket sitta stilla den kvällen, även om jag var tvungen att sitta och vila tassarna mellan varven. Den kvällen får högsta poäng av mej! Dessutom var ju jag och Elin så där extra fint uppklädda. Jag i en Snövit-klänning och hon i en Askungen-klänning. Har sett på Facebook att det tydligen stack i ögonen på vissa, haha, men nog kan det få sticka. Nån måste ju vara färgklicken i det annars så gråa modet som finns nu ;)

Så har jag ju fått min iPod Touch. Vilken fantastiskt liten grej! Äntligen kan jag spela WordFeud (jag heter hello stanley, spela med mej!!!! haha) och DrawSomething. Dessutom upptäckte jag idag hur fint jag faktiskt kan sjunga, bara jag vill, med hjälp av den.
Syster Sandra sa ju att henne iPhone spelade in bra, och hennes inspelning lät finfint, men då har hon ju alltid varit snäppet bättre än mej på sånt där, haha. Så idag gjorde jag ett försök med att spela in när jag sjunger och spelar gitarr.
Jag lyssnade genast och insåg att helsikes vad rent ljud det var (stor skillnad mot för min telefon, där låter allt crap) och vad..len rösten lät. Har alltid tyckt att min sångröst är lite gäll och gnällig, så låter det då i mina öron när jag hör mej själv gala, haha.
Dock så råkade jag tappa bort mej lite (på samma ställe som alltid) så ska göra om det nån dag så kan jag ju försöka få in det på bloggen, hur man nu gör, haha. Det borde ju gå tycker jag!

Imorgon ska jag då till Arbetsförmedlingen och så ska jag träffa Bodil. Det blir roligt, var alldeles för länge sedan!
Men nu ska jag nog ta och lyssna på mina inspelningar lite till, haha. Ska slänga in några kalasbilder också när jag satt in bilderna i datorn.

Inga kommentarer: