04 augusti 2009

mörka kvällar

I fredags insåg jag att det fan blir mörkt på kvällarna här ju. Jag var så van att solen kikar fram lite natten igenom.
Men s var Jossis och hälsade på mej ifredags och vi rökte vattepipa, spela kort, lyssnade på indisk musik, brände rökelser och hade det trevligt. Jag släckte lampan och isner att det banne mj var mörkt i köket då! Så vi drog fram stearinljus istället. Hur nice som helst.
Sen såg vi Forgetting Sarah Marshall.
Visst, den är lite rolig på sina ställen, men jag måste fan i mej säga att det är Russell Brand som gör den rolig. Haha. Han är ju helt enkelt underbar.

Förra veckan var vi en sväng på Gasskas för att ta en öl, jag, Sandra och Jonas.
Jag och Jonas gick och skulle köpa varsin bärs och då börjar en gubbe surra nåt med Jonas, jag trodde att dom kände varandra, såg som ut så, men han ahde visst aldrig sett han innan. Sen säger gubben till mej "Är du invandrare här i Jokkmokk?" jag säger att jag inte är det varpå han säger "Men du är så välkommen här ska du veta", haha. blimey! Ser inte Jonas lite mer invandrare ut än mej? ;) haha. Hade han sett mitt pass hade jag fattat om han frågade, haha, men min svenske pass låg ju i den väskan ju va fa. Haha. :D
När vi skulle gå hem blev jag stoppad av biogubben (en karl här Jokkmokk som jobbade på biografen tidigare iaf, därav namnet) som tog tg i min hand, gav den en blöt puss och sa "Du sjunger så vackert", haha. Usch, torkae av handen fort. :D
Sn där ute såg jag att Sandra inte alls var alldees bakom mej som jag trodde, men sen kom hon ut genom dörren med snabba steg och sa "Får jag mina grejer fort, jag måste rymma från Hells Angels". Haha. Sen gick hon med myyyyycke raska steg hem till sej, haha.
Hells Angels var alltså en finsk mc-knutte som vart lite...för trevlig kanske man kan säga. Haha.
Men det var entrevlig kväll må jag säga. fast sovandet sen var mindre kul. Jonas somnade på MIN sid av sängen, blev så snett att sova på fel sida, haha, menmen, somnade iaf tillslut.

Igår såg jag och Jossis på KISS dvd när dom spelar med melbournes symfoniorkester. Blooooy hell vad bra den konserten är må jag säga.
Älskar Psycho Circus, fast då är ju inte orkestern med, men fan vad bra den är! Ujuj. Blir nästan lite knäsvag. Om man ändå kunde få kunna sjunga lika fint sm Paul Stanley...fast då hade väl biogubben friat istället, haha, så jag nöjer mej nog med min röst tills vidare. haha. ;)

Just nu sitter jag och snackar med Stephanie (ett av mina englandsbarn) på webcam, haha. Creepy att se sej självi hörnet. ;)
fuuuck, prata över datorn, jag blev ju nervös :D

Inga kommentarer: