06 augusti 2009

Sommar sommar sommar

Jag har kommit på att jag år efter år nästan missar att det faktiskt är sommar. När det är kring april går jag och tänker "oj, snart är det sommar!" och så går jag och väntar på att snön ska smälta bort. Men det tarju sån satans tid här uppe innan den är brta. Jag vill som minnas att jag gjorde ensnögubbe den 26maj ett år!
Sen går jag och tänker länge länge, "Nu snart är det sommar..nu snart är det sommar..då ska jag..." och så nåt jag vill göra på sommaren. Sen helt plötsigt är det..höst! Och sommaren bara for förbi mej utan att jag hann märka det ens. År efter år är det så här. Jag vet inte när jag hann fatta att det var sommar sist, haha.

Men så igår, då kändes det faktiskt som sommar på riktigt. Solen stekte, gräset var alldeles grönt, gamlingarna i huset där vi bor var och gonade sej på sina balkonger, söta tanten på våran våning var ute barfota klädd i en fin klänning, med ett stort leende på läpparna och vattnade sina blommor. Jag hälsade glatt "Hej" när jag skulle gå till affären och hela lilla tanten sken ikapp med soln och hennes fina blommor som håller på att ta över hela hennes altan.
Jo, det kändes verkligen som sommar.

Jag och Jossis tog ut Stampe. Lill-Bappo som har blivit Tjock-Bappo. Han kom ju knappt i sin sele längre :( Dags att skicka hn till "Du är vad du äter" tror jag. ;)
Tillslut var selen på och ha fick komma ut i det gröna. Han kurade ihop sej vid cyklarna först men tillslut tog han några hopp. Han ville in i rosbuskarna, men dit fick han inte gå.


Grannens katt blev lite nyfiken först, men valde att istället för att hälsa gå in till sej.
Vi kammade Stampis så han blev fin, sen fick han maskrosblad när han kom in.

Vi blev badsugna och brummade iväg till kalkbrottet där det är så fint. Men där står det två bilar med turister och en karl i tighta badbraller stod där, så vi ändrade oss lite kvickt och vände om. Istället drog vi till Karats.
Josefins pappa körde ut oss med båt till ett fint badställe där iv plaskade runt med en träbåt hon byggt nä hon var liten. det var roligt :)
Men frusen var jag då när jag kom hem. Gjorde mej två ostmackor och en kopp varm choklad. Sen var det bara att krypa till kojs. Sov dock dåligt, så känner mej rätt sliten idag.

Menmen, det känns som somamr iaf! :) Synd bara att jag kommit på det så här i augusti först ;)
Imorgn blir det då stugan. Hoppas det är schysst väder så kan man bada. Sommar OS ska jag då jävlart ha. Fan vad jag ska knäcka alla i loppet där, och fylla hinken! Ujuj, nu är jag laddad...det är ju sommar! :)

Inga kommentarer: