21 juli 2009

Beröm, bad och kubb

Idag kom det en karl till min kassa, som jag inte kan minnas att jag sett förut. Så sa han medans han betalade "Visst var det du som sjöng och spelade på Gasskas i fredags?" jag sa att jo det var ju jag. Han sa "Vet du att, jag tyckte att ni var fruktansvärt bra. Riktigt duktiga!" Shiiiiit vad glad jag blev. :) Den var jag itne beredd på.


Är som roligt då man får höra sånt av okända människor, för dom behöver ju som inte säga nåt, eller vad man nu ska säga, haha. Så det var kul att höra :)


Helgen blev kul i stugan. Medans Jonas och Harald tog lillbåten ut på sjön och fiskade lite så drog jag och Sandra på oss badkläderna för att ta oss ett dopp. Var kallt först men blev som behagligt efter ett litet tag. Var 19 grader i vattnet, nice! Var mer än de 8 graderna det var då jag och Jonas tog det första doppet för i år, haha. DÅ var det kallt. Men isen hade ju gått dagen innan, haha, så vad kan man förvänta sej? ;)


Så drog vi ett parti Monopol. Jag kämpade och kämpade...och kom tvåa. Fan att jag aldrig lyckas vinna. Alltid Sandra som sitter där med storkovan, alla gator, häst, hund och allt vad det nu är tillslut. Tusan också!


Lördagskvällen grillade vi tills man var så mätt att det satt i resten av natten tror jag, men riktigt gott var det då. Sen spelade vi kubb, tjejerna mot killarna...vi förlorade :( trots att vi var tre mot två. Haha. Jaja, dom fuskade säkert ;)




Sandra och Josse kubbar



På söndagen innan jag, Jonas och Harald skulle bege oss hemåt igen så bestömde sej pojkarna för att ta sej ett dopp. Haha. Det var banne mej underhållning. Dom var ju som små flickor innan som väl tog sej i vattnet. Haha. men sen stannade dom faktiskt i ett bra tag innan dom gav upp plaskandet :)



Badpojkarna


Sen fick man komma hem, dra pås ej mysdressen och så såg vi spökprogram som var så jäkla läskigt att jag fan knappt vågade gå på toa sen, haha. Men kan ändå inte sluta titta på sånt!
Kubbproffset i egen hög person ;)

Inga kommentarer: