04 augusti 2009

kalas

Justja, i lördags åkte vi ju över dagen till Luleå med mamma och pappa för att fira syster Cecilias 24års dag. :) Vart en kort bilresa då jag sov mesta delen av tiden. Var riktigt jäkla trött hela dagen dessutom.
Innan det var dags för tårta hann jag inhandla en skitsnygg tröja, 4 underbyxor och ett fiskedrag till Jonas som han så gärna ville ha. Allt gick på en 300kr! Ujuj, billigt som faen ju. Hade bestämt mej för att leka lite för mina 500kr vi fick för Gasskas-spelningen. och det gick ju alldeles utmärkt. Var ju t o m pengar kvar, haha.
Vi försökte htta nån tröja till Jonas också, men den han gillade var i fel storlek :( synd, den var fin.
fast han skrattade då åt mitt sätt att titta på kläder. Det går fort om man säger så. Jag går in i en affär, susar runt lite lätt och tar möjligtvis i en tröja, men går oftast därifrån tomhänt. Haha. Han sa "Hinne du ens se nå kläder?" haha. Jo då, nog hinenr jag. Men man ser ju på kulörerna om det finns nåt av intresse, och såser man ju var för tyg det är. och så är det klart.

Sen mötte vi upp med mamma, pappa, sandra och harad utanför baan thai för att äta. namnam var det :)

Hos syster fick vi vegantårta och chokladkaka. Det var mumsigt :) Jag fick nå kläder och ett fint hårspänne av henne. :)

En fin present hade vi med oss också. Jag funderade länge över vad man skulle ge,. Tänkte att på bolaget finns det säkert nåt. Men hon dricer ju inte vin, och sprit hade vi inte riktigt råd med (så hon kunde göra drinkar alltså), och det kändes ju lite tattigt att ge henne en burk öl eller så, haha.
men då kom jag på den fina ideen d jag packade upp Corona-öl. I kartoingen ligger dom ju förpackade i en liten kartong med handtag med 6st i varje. Så jag knöck med mej en sån 6-packskartonbg med handtag och köpte sen 3 olika ölar och 3 olika cidrar (alla i glasflaskor).
På vägen hem köpte jag presentpapper, snören och en krusidull.

Hemma började jag pyssla ihop den fina presenten...Tror att den uppskattades :)
Så här blev presenten, både före och efter pysslet :) Finfint, eller hu? :D

Inga kommentarer: