17 augusti 2009

Höst

Ja nu börjar väl hösten krypa närmare och närmare. Eller är den redan här?
Det är då kallt i sovrummet på nätterna då fönstret är öpet iaf, det är rätt skönt. Att det är mörkt på kvällarna nu är ju trevligt det med, då kan man ju tända ljus äntligen. Blir så mysigt sken ju :)

Igårnatt kolalde vi spökprogram på TV såjag drömde om spöken hela natten, fy fan i helvete vad rädd jag var då jag vaknade. Pjuuuh, riktigt läskigt var det.
På morgonen efter att Jonas gått till jobbet lt det som att nån öppnade badrumsskåpet och sprayade ett spray med en flaska. Jag låg blickstilla och kunde knappt andas. Många tankar flög genom huvudet vad det kunde vara. Men mest tänkte jag att det var tanten som bodde där innan oss, som dog. Jag tänkte "Oj, tänk om det är hennes födelsedag eller namnsdag och ingen säger grattis. Hon kanske vill göra sej fin då!" haha.
Sen hörde jag ljudet igen. Men då insåg jag va det var, det avr Bappo som rev av en munsbit från tapeten (vilken tur att vi har fultapeter som ändå ska tas bort). Pjuuuh!
När jag klev upp kollade jag i almanackan...Tanten som bodde där har namnsdag..imorgon! Waaah, då fick jag lite gåshud på armarna. Haha.

I lördags hälsade vi på Jonas mamma som kom hem från Grönland i torsdags. Jag fick en fin tändare med eskimåer på och så stod det "Kalaallit Nunaat". :) Den funkar finfint att tända alla fina ljusen med, haha.
Så var vi och spelade Monopol hos Sandra och Harald..jag förlorade :(
Sandra satt och skrattade gott hela kvällen åt mitt tal. Jag har haft lite problem med tungan då jag bitit mej i sömnen och sen råkat bita igen..och igen..och igen på samma ställe som på sidan av tungan så det har lgat och skaft mot tänderna också. Ont som fan och svårt att prata och svårt att äta så hela tungan nästan varit bedövad, haha. Men nu är den okej igen. :)

Jo visst fan, haha. I fredags var vi på Opera. Det var karaoke. Jag och kusin Eric sjöng Basket Case, haha, vi vann inte ;)
Vi satt vid baren och Jonas sa "Vänta sitt kvar. Jag går runt hörnet och kommer tillbaka så låtsas vi att vi träffas för första gången", haha, npåt jag länge tänkt på att få prova, haha.
Sagt och gjort. Han kom tillbaka, men jag kunde inte hålla mej för skratt. Hn gick runt hörnet igen, kom tillbaka.
Fuuuuc, jag blev somnervös och visste inte vad jag skulle säga, så det kändes då som att man träffades för första gången. Haha. Men tillslut blev han som för intresserad och på att det inte alls gick att vara seriös längre, då gav vi upp och återgick till att vi träffats för snart ett år sen iaf. Haha. Men roligt var det :D

Inga kommentarer: